MEalltidvila.blogg.se

Tror du på mig nu...

Publicerad 2019-05-19 15:51:20 i Personligt,

Detta är något jag behöver höra, efter allt jag gått igenom som osynligt sjuk...
 
Min vän sa till mig i måndags att "när man ser tillbaka ser man att du har kämpat". Hon är den enda som sagt något direkt till mig och det betyder så mycket för mig...
 
Min bror skrev sms i veckan att "du är en riktig kämpe", (fast vi har nästan ingen kontakt)...
 
Jag tog bort många från fb när jag började blogga för de inte skrev något eller ens tryckte något, jag klarade inte av det. Jag ville berätta min historia utan att bli ignorerad en gång till som jag alltid blivit, vilket ledde till tystnad och skuldbeläggning att felet låg i mitt huvud som alltid sedan jag blev sjuk. Att gå i 18 år utan rätt diagnos och bara bli sjukare är fruktansvärt...
 
Hela mitt liv hade sett annorlunda ut om jag inte fått denna sjukdomen och blivit så misshandlad, försämrad av vården, myndigheterna eller andra. Hade jag fått en sjukdom alla förstod sig på, utan att bli ifrågasatt eller pressad, det hade jag valt alla dar i veckan...
 
Därför måste jag kämpa för att synas och alla med ME måste kämpa för vi är många med liknande historier. Jag har inte förmågan att skriva och uttrycka mig speciellt bra men jag gör vad jag kan med det jag har kvar...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-05-20 17:32:14

Jag hoppas o önskar att ALLA i din omgivning både ska tro på dig, ha förståelse för hur svår denna sjukdom är o fatta vilken kamp du för. Att du haft sjukdomen så länge o inte haft rätt diagnos gör mig så ledsen.
Jag har oxå människor i min omgivning som bemöter mig med stor tystnad, det gör ont även om jag på senare tid lyckats att inte bli sårad längre.
Hörde Björn Bragee säga att det är en grym diagnos att få ME (el om han sa att sjukdomen var grym att få), iaf så sanna ord!
Till sist, du har både förmågan att skriva o uttrycka dig väldigt bra!

Många kramar till dig fina MEdkämpe o vän 💙💙💙

Svar: På ett sätt kommer de nog aldrig förstå men det är upp till dem om de vill förstå eller ens försöker. Jag gör som du och försöker att det inte ska såra mig längre, men ibland är det svårt. Ja, det är en grym diagnos att få och sedan lära sig leva med, hur kan man ens vänja sig när den är så svår och lömsk... Tack du är snäll men jag tappar orden, upprepar mig och kan inte uttrycka mig som jag önskar egentligen, allt beror på hjärntröttheten. Många kramar tillbaka fina du <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela