MEalltidvila.blogg.se

På gång i ME-världen...

Publicerad 2019-05-10 04:54:00 i Personligt,

På måndag 13 maj, alltså dagen efter själva den internationella ME-dagen så kommer Malou Efter tio ägna hela sitt program åt ME...
 
Detta är stort och verkligen på tiden! 
 
I bilden nedan kan du se hur världen kommer delta i olika aktioner på söndag 12 maj. Sergels torg kommer det hända massor på och många kommer tala för alla oss som är drabbade av ME. Det kommer sändas via youtube så man kan följa det hemifrån.
 
Gå gärna in och följ sidan på youtube och titta på söndag, länk här;
 
https://www.youtube.com/channel/UCoWspDPvlmvf1Ym4AqKC2iQ
 
Även i Göteborg, Malmö, Umeå och Växjö händer det aktioner med utställda skor och säkert många talare... 
 
Känner du någon som är drabbad av ME så stötta den lite extra. Köp och läs boken Osynligt sjuk, bär blått, skriv något, lägg ut tomma skor. För de svårast sjuka står livet helt still, du är ofta helt borträknad och allt då du kan/vill göra betyder massor...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2019-05-10 10:50:28



Tack för fint och viktigt blogginlägg!
Det ska bli spännande att titta på TV4 på måndag.

Jag har inga sociala medier att sprida kunskap om ME på, men försöker hitta på några andra sätt :o)
På måndag har jag exempelvis sett till så att mitt exemplar av boken "Osynligt Sjuk" av Karin Alvtegen och Karin Thunberg kommer att lämnas in på min Hälsocentral för att skänkas till läkare o vårdpersonal där.

Nu ska jag klura vidare på fler sätt...

Kram från en MEdkämpe och MEdkrigare <3



Svar: Tack <3 Håller med dig, så spännande, jag längtar till måndag och Malou! Allt är inte sociala medier, visst är det en stor spridning men går inte att bara vara där, det verkliga livet i vardagen, där kan man göra mycket skillnad också. Vad bra att du skänker din bok till din Hälsocentral. Vet fler som gjort det och jag funderar på det (är osäker på om de verkligen kommer läsa den så är lite avvaktande). Min osäkerhet grundar sig i vad min förra doktor sa när jag hade med mig material om ME... Skriv gärna om du kommer på några fler klurigheter! Många kramar fina MEdkämpe/krigare <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-05-11 15:53:32

Tack för allt du informerar om, så betydelsefullt o viktigt!❤️
Fint av Ann som skänker boken till vården, ska också göra det. (Har även gett två böcker till närstående).
Måtte morgondagen ge mkt fokus på vår sjukdom o inte minst Malou på måndag.

Varma kramar till dig o våra MEdkämpar 💙💙💙

Svar: Många kramar till dig 💙💙❤️💙💙
MEalltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-05-12 11:27:15

Till alla ME kämpar. Vill bara påminna att man kan rösta med bud,när vi inte kan ta oss till vallokalen. Jag beställde budröstande på Valmyndigheten.se och fick det i brevlådan efter 2 dagar. Idag var min man och lämnade det i vallokalen,känns skönt att få vara delaktig👍Kramar till er alla❤

Svar: Bra tips Johanna! Jag skäms för att säga det men jag kastade mitt för jag orkar inte... Kram <333
MEalltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-05-12 11:30:07

Anonym=Johanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela