MEalltidvila.blogg.se

Trevlig Midsommar eller nåt...

Publicerad 2019-06-21 09:50:05 i Personligt,

Jag vill önska alla som läser min blogg en trevlig midsommar varesig du firar eller inte. Tänker på de som inte kan fira utan det blir som en helt vanlig dag av olika anledningar. Tänker på dig som kanske inte blir inbjuden till något firande. Speciellt tänker jag på alla som står helt ensamma och är sjuka, som inte har någon att mysa ihop med på det sätt man orkar även om det bara är hemma...
 
Att se alla glada festkort som läggs ut på sociala medier kan svida rätt mycket och mitt råd till dig är att gå inte in där då om du inte orkar möta det. Eller om du är på fb kan du hoppa in i en grupp och skriva där du vet att du kommer få svar av någon och förhoppningsvis stöd om så bara några ord som kan trösta för stunden...
 
Under livet har midsommar sett olika ut för mig och är ingen jättestor grej egentligen men det är ändå midsommar och hela samhället har förväntningar och sina traditioner. För mig är julen den värsta högtiden att vara ensam, det gör ont i hela mig att stå utanför på grund av min sjukdom. Att det känns som att ingen ens tänker på en, ingen ringer, ingen skriver, ingen saknar, ingen bjuder in fast de vet att du inte kan komma betyder det ändå mycket att få frågan...
 
Mannen och jag gifte oss på Midsommaraftonen 2009 i Göteborg och efter vigseln var vi på Liseberg. Har jag sagt att jag älskar Liseberg. Önskar vi kunde vara där idag också och bara gå runt och mysa...
 
Men vad du än gör så hoppas jag du inte är ledsen och ensam. Är du det så hoppas jag du finner tröst någonstans online på det sätt du orkar...
 
KOM IHÅG ATT DU ÄR ALDRIG HELT ENSAM UTAN VI ÄR ENSAMMA FAST TILLSAMMANS PÅ ETT SÄTT...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-06-21 09:58:41

Så fint skrivet❤Jag har min man hemma men känner mig ändå så ensam, saknar min små kusin barn som jag alltid firat midsommar med. Jag önskar dig en så trevlig midsommar det går, och tänker på er alla andra sjuka🙏❤Mångar kramar

Svar: Tack <3 Visst är det sorgligt att inte kunna fast man vill... Jag har också min man även om han jobbar idag och hela helgen, men efter jobbet kommer han ändå hem till mig. Känner mig också ensam men det gör jag vilka dagar som helst då jag är det så mycket. Saknar närheten till mina barn även om de är vuxna nu. Många kramar till dig <333
MEalltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-06-21 09:59:34

Anonym= Johanna

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-06-21 09:59:35

Anonym= Johanna

Postat av: Veronica

Publicerad 2019-06-21 14:51:01

Jag hoppas du får en så bra midsommar/bröllopsdag som det går ❤ jag känner dig inte men mina tankar vandrar till dig mellan varven. Jag önskar dig allt gott! Kram ❤

Svar: Tack, den var helt ok i all enkelhet och som en helt vanlig dag <3. Hoppas du hade en bra midsommarafton också! Önskar dig också allt gott! Tack för att du är här inne och lämnar lite spår ibland. Kram <3
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-06-21 20:26:00

Så fint du skrivit.💗
Jag hoppas att du kunnat få en så bra bröllopsdag o midsommarafton som möjligt. Förstår att dina tankar går till Liseberg o Göteborg, en dag så ska du kunna åka tillbaka dit!
Min midsommarafton har varit som en vanlig dag o är tacksam för att jag klarade att sitta vid bordet en liten stund på dagen o äta lite matjessill tills med mannen. Håller med dig om att julen är den tuffaste högtiden med tuff sjukdom.
Varma kramar 💙💛💙

Svar: Tack <3. Jag sa igår till mannen att nästa midsommar får han ta mig dit hur jag än mår eller ja förmodligen är det bättre en annan dag men jag vill dit igen... Förstår din tacksamhet över att bara sitta vid bordet och äta en stund. Vet hur du kämpar! Det var som en vanlig dag här också, speciellt när mannen jobbar hela helgen också. Många varma kramar tillbaka fina vän <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela