MEalltidvila.blogg.se

Tio år blir tenn...

Publicerad 2019-06-06 19:32:56 i Personligt,

Jag letade efter ett brev och ramlade över ett annat brev jag fått från mannen. Det är något som jag helt glömt bort och inget som vi gjorde utan det fick ställas in för då började min sjukdom bli sämre och jag klarade snart inte av att arbeta längre. Vi har fått ställa livet på paus i stort sett sedan dess och att det skulle bli som det blivit kunde nog varken han eller jag tro...
 
Vi har fått ställa in så mycket och ja, till och med vår bröllopsresa är inställd sedan 2009...
 
Nu närmar vi oss vår tionde bröllopsdag och det är många tankar för mig. Det är så mycket jag skulle vilja göra men jag får vara glad ifall jag orkar duscha och klä på mig den dagen, kanske ta på en klänning och inte bara som vanligt gå i myskläder...
 
Helst av allt hade jag velat orka göra mig fin, sminka spökliket liksom, fixa till håret, laga mat tillsammans, duka fint, göra en god tårta, köpa en present men jag kommer inte på något. Tio år är ju ändå lite speciellt och vi har mest haft det jobbigt med min sjukdom under alla dessa år...
 
Mannen brukar alltid ge mig och nu vill jag ge tillbaka, men som vanligt går det liksom inte, utan det är han som måste fixa allt. Behöver jag nämna att det känns för jävligt...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2019-06-06 20:29:51

Förstår din frustration, det är jobbigt... men din man blir nog glad av att bara få vara nära dig på er dag. Ni verkar ändå ha det ganska bra, trots att sjukdomen förstör så jäkla mycket så har ni stöttning av varandra och en hel massa kärlek som jag ser lyser när ni skriver till varandra. Jag önskar dig en lycklig och bra bröllopsdag (så gott det går) och var inte för hård mot dig själv, du är sjuk <3 Kram på dig!

Svar: Tack <3 Vi är inte perfekta heller utan kan visst bråka ibland men det ingår i ett förhållande, vem kan vara överens jämt. Jag kan ibland titta på honom och känna mig nykär fortfarande eller längta tills han kommer hem och jag hoppas det aldrig försvinner... Tack igen för dina ord och kramar tillbaka <333
MEalltidvila

Postat av: Cia

Publicerad 2019-06-06 21:17:42

En sån dag är frustrationen stor när man inte kan göra det man vill. Ni har stöd i varandra och en hel massa kärlek som är sann och äkta. Den lyser så starkt när ni skriver om och till varandra.Jag tror som tidigare skrivare att din fina man är glad bara att få vara nära dig den dagen. Jag önskar dig en fin och lycklig bröllopsdag, så gott det går och är möjligt. Varma lyckönskningar och kramar till er båda! ❤❤/Cia

Svar: Precis de speciella dagarna, födelsedagar, jul, nyår, midsommar, semester, röda dagar, långhelger, de svider mest av frustration och sorg... Tack för dina ord och lyckoönskningar! Många kramar tillbaka <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-06-08 11:58:13

Känner så mkt med dig o förstår dina känslor av både ledsamhet o frustration.
Så fint brev din man gjort med massor av kärlek. Du skriver också ofta så fina ord om honom.
Önskar så o hoppas att er bröllopsdag ska bli så bra som det bara går. 💗

Varma kramar fina vän💕

Svar: Vet att du och de som har denna svåra ME förstår. Vi som måste avstå fester av olika slag för att vi inte klarar resan dit ens även om den är kort... Han är den snällaste jag känner men vi kan som sagt bråka också, vi är inte perfekta och vår situation sliter också men jag tror kärleken är stark. Tack och varma kramar tillbaka <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela