MEalltidvila.blogg.se

This and that...

Publicerad 2019-06-10 16:14:00 i Personligt,

Hej alla som läser här eller tittar förbi ibland. Hur har du det?
 
Själv är det sisådär samma som vanligt typ. Just nu konstig huvudvärk som kommer och går men har sovit så dåligt sista tiden, läs veckor. Idag kom snickarna helt plötsligt och väckte mig återigen. Blev lite nervös att de skulle komma med badet idag och efter den oturen jag ständigt är drabbad av så tänkte jag att den skulle falla genom taket och krossa mig och det ville jag gärna undvika.  Orkade inte stiga upp direkt, speciellt när jag sovit så dåligt och så lite är det mycket svårt. Men det blev inget bad idag så klarade mig denna gången...
 
Detta altanbygget har fört med sig massa merarbete eller vad man ska kalla det, ett krossat fönster, mögel som upptäcktes i taket, rummet som ramlade ner typ på grund av vibrationerna och cement lossnade från våra väggar där inne, just när det ösregnade så regnade det rakt in i detta rummet också på grund av slarv av en taksnubbe, så det fattas bara att jag ska få badet över mig också...
 
Önskar att min man var en snickare så han kunde fixat själv men han gör så gott han kan och har målat altanen på sin lediga tid nu, så allt ligger efter typ här hemma. Håll i hatten vi ska ha ett svart hus. Först var jag tveksam, har alltid tänkt att vi ska ha ett vitt hus men det ville inte mannen och han blev säkrare på att det skulle vara svart medans jag blev osäker och är fortfarande, men jag är svart eller vit inte grå mellanmjölk liksom. Är rädd för att grannarna kommer hata oss men men, huset lär inte bli ommålat än och vi måste nog ta in hjälp för det också för han hinner inte...
 
Jag var så orolig för om jag skulle tåla målarfärgen. Mannen har täckt/stängt igen så mycket det bara går men det tränger ju in i huset ändå. Fast jag har klarat det bra konstigt nog. Klarade ju inte av det här inne när han spacklade/målade/tapetserade i vintras. Så det är jag tacksam för. Är ju så kemikaliekänslig att jag kan få en krasch om jag råkar öppna ett skåp vi har olika rengöringsmedel i och vi har typ bara diskmedel och svinto. Av någon anledning är mitt luktsinne enormt känsligt och ger mig stora problem för hjärnan kraschar totalt av det...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2019-06-10 17:41:49


Hej!
Jag kommenterar inte så ofta, men kikar in här lite då och då.
Jag är mycket tacksam för att du driver denna blogg. Det känns som en trygghet att veta att det finns andra ME-sjuka där ute (även om jag önskar att varenda en skulle få bli frisk BUMS!)

Idag sitter jag vid datorn och kollar runt lite om det hänt något inom forskningsvärlden. Och så följer jag Karin Alvtegens födelsedagsinsamling till ME-forskning som hon har på Facebook.
Jag skänkte en slant via Swish-alternativet, eftersom jag inte har Facebook. Kanske borde skaffa FB?? Men jag tvekar. Vet inte ifall jag skulle orka med det.

Vad jobbigt med alla byggnadsarbetare, pågående jobb och en massa lukter!! Jag förstår att det är besvärligt. Både fysiskt och psykiskt. Hoppas arbetet ändå går smidigt och att det blir klart snart.
Ett svart hus låter inte så tokigt i mina öron :o)
-Eller varför inte välja en så mörk grå att det SER UT som svart, men ändå inte riktigt är svart? På så vis kan grannarna inte komma efteråt och klaga på att ni målat huset svart! :D

Kram från en MEdFajter <3


Svar: Tack för att du skriver, är så kul att någon både tar av sin tid och energi att svara/skriva här. <3 Kul att höra lite vad andra gör faktiskt. Jag är ju partisk och gillar FB så tycker såklart att du ska skaffa det. Tänk på att du väljer själv hur du använder det. Läste i en ME-grupp nyligen att någon satt en timer på routern för att hjälpa till med pacingen, bra tips tycker jag om en har svårt att sätta gränser eller glömmer bort tiden. Såg att Karin Alvtegens insamling är över 35000 nu, så bra, men det behövs så mycket mer... Ja det har varit väldigt påfrestande med bygget och jag längtar tills det är klart. Mannen tog hem en väldigt mörk grå och den var fin men jag/vi valde ändå svart med andan i halsen :-0 Om de klagar sen får väl de måla om det typ ;-)... Hoppas du har en bra dag idag och tack igen för att du delar med dig, kramar <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela