MEalltidvila.blogg.se

Väntat avslag...

Publicerad 2019-08-20 23:57:35 i Personligt,

Har fått avslag på parkeringstillstånd för passagerare idag. Utskickat med rek dessutom men mannen lyckades få ut det utan att jag var med. Det var rätt väntat avslag för jag har läst i någon grupp att det måste man vara helt beroende av hjälp hela tiden för att få, men jag hoppades såklart att kanske jag har tur denna gången, hur jag ens kunde tro något sånt...
 
Det är enklare att få om man kör bilen själv har jag förstått och jag fattar inte varför...
 
Kommunen jag bor i hänvisar till lagen paragraf whatever...
 
Jag blir bara så förbannad och skulle vilja skriva dra åt helvete till er alla som gör att sjuka inte får den hjälp de behöver...
 
Meningen är att jag ska bli avsläppt och hitta någonstans att sitta tills jag får min scooter typ. Den scooter jag köpt för egna pengar då kommunen tog tillbaka sin gamla skithög (som inte ens gick att ta med i bilen) för de tyckte jag använde den för lite enligt paragraf whatever, kapitel vi gör allt vi kan för att du inte ska få hjälp stycke 987...
 
Ska nog köpa den där trädgårdspallen och ta med mig de gånger jag måste ut, på det sättet kan jag alltid sätta mig ner vart som helst när som helst.
 
Fy faan för de som skrivit alla dessa jävla paragrafer...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-08-21 12:21:30

Förstår att du blir förbannad. Det är helt sjukt att man med svår ME inte ska få p-tillstånd!🤬
Jag har tagit upp detta med min läkare vid flera tillfällen o då fått veta att det inte går att få om jag inte kör själv. Det innebär ju då att man med svår yrsel o matthet + ytterl många svåra symptom skulle sätta sig bakom ratten för att erhålla tillståndet, helt galna bestämmelser!

Kram💗

Svar: Önskade att min läkare sagt det till mig hade jag sluppit betala för ett intyg i onödan. Behövde i alla fall inte göra testerna men blev granskad ändå på det de såg vid mötet. Jag förstår verkligen inte varför detta är så svårt att få, tror ingen vill att vi ska köra bil och vi har åtminstone vett att inse det själva. Jag har inte heller ansökt om färdtjänst fast jag borde behövt ifall jag orkat, inte heller sjuktransport någon gång. Min man har kört mig överallt utan han hade jag inte kommit någonstans. När jag var bättre brukade han släppa av mig och sen parkera men det funkar inte riktigt längre och gör mig bara mer stressad över hur jag ska orka. Nej fy f-n... Kram till dig <3
MEalltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-08-21 14:59:38

Var är alla våra skattepengar? En stor förändring på senare år. Allt har dargits in för sjuka och funktionsnedsatta. Det har aldrig varit så få som beviljas färdtjänst eller sjukersättning, många riktigt gamla får nu avslag på färdtjänst. Sorry om jag låter negativ, men vi har fortfarande bland värdens högsta skatter och ingen välfärd kvar🤬Du har all rätt till den hjälp du behöver❤kramar

Svar: Du är inte negativ du säger sanningen. Alla sjukpensionärer betalar högre skatt också så vi ska straffas för att vi är sjuka dessutom. Nästan varje dag kan man läsa om hur människor här i vårt fina land måste kämpa för att få hjälp när vi som mest behöver det. Det är ett kallt fult land numera ur mina ögon sett. Mitt lilla parkeringstillstånd för medresenär är inget jag sökt för någon lyxtillvaro men de kan ta och stoppa upp det där solen inte skiner... Kramar till dig och tack för din omtanke <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela