MEalltidvila.blogg.se

Fåfäng idiot önskar glamteam...

Publicerad 2019-08-02 13:16:42 i Personligt,

Det har gått åt helvete med att ha fixat ett kort som jag behöver till min körkortsförnyelse. Fick ju reda på att jag kan ta ett kort hemma men jag har varit så fåfäng att jag vill vara någorlunda fräsch i håret och orka sminka mig lite inför kortet, den orken har inte funnits...
 
Nu är det kris och jag kommer inte få mitt körkort så jag hamnar utan identifikation då jag inte heller har varken pass eller annat id. Alltså hur ska jag ens bevisa att jag är jag nu...
 
Känns väldigt olustigt att stå utan ett id överhuvudtaget och jag är rädd att inte få tillbaka mitt körkort. Inte för att jag kör varken bil eller mc längre, inte min elscooter heller för den delen, men jag vill bara inte bli av med mitt körkort. Har betalat alldeles för mycket för dem en gång i tiden för att bli av med de på detta sättet...
 
Så varför är man inte rik så jag kunde ha haft ett glamteam som kom hem hit och fixade mitt hår, sminkade mig och valde ut en snygg tröja till kortet och jag kunde bara ha suttit och vilat under tiden och njutit av att få bli lite ompysslad...
 
Nu känner jag mig som en idiot för att jag varit fåfäng. Jag menar hur kan jag ens tro att lite smink skulle kunna trolla bort min sjukdom ändå, det funkar ju inte ens med snapfilter. Det brukar synas hur trötta mina ögon är så ingen idé att sätta lite smink på liket egentligen men jag är fåfäng, erkänner det.
 
Fåfäng och en idiot som lät detta hända...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2019-08-03 14:35:27

Hej!
Om tiden inte gått ut helt, så tänkte jag tipsa om att man kan fota sig själv med mobilen och ladda upp fotot till en online service som skapar ett giltigt körkortsfoto av ditt mobilfoto.

Googla "körkortsfoto online"

Tyvärr verkar det som att de ändå måste skicka fotot till dig i "pappersform" och att du sedan själv måste posta in det till Trafiksäkerhetsverket.

Fast jag är inte alls säker på detta! Har inte hunnit läsa så noga om dessa online tjänster...

-Det hade ju varit perfekt om de kunde skicka det färdiga körkortsfotot i DIGITAL FORM direkt till TSV!

Svar: Ja, det är det jag ska göra och borde gjort men tiden var snabbare än orken. Kommer inte hinna innan det går ut. Tack för tipset i alla fall!
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela