MEalltidvila.blogg.se

Vilken mening...

Publicerad 2018-09-14 02:45:45 i Personligt,

En sak är säker att du aldrig vet vad som händer imorgon eller ens nästa timme egentligen för livet kan ändra sig fort. Men jag vet att min dag imorgon, ja eller idag fredag som det är nu, jag vet att den kommer vara ungefär samma som vanligt med mer eller mindre symtomer. Just nu mer då jag är i pemkrasch för i onsdags var jag hos tandläkaren, är alltså kraschad och har mer symtomer så måste verkligen vila nu och hoppas det går över snart...
 
Funderar så ofta på om mitt liv alltid kommer vara såhär och vad det är för mening med det egentligen för det är ju rätt meningslöst. Jag menar att jag är alltid dålig och minsta lilla jag gör som att ta mig utanför dörren ger mig värre symtomer direkt och sedan sitter det i ett tag, vet inte hur länge. Gör jag för mycket kan jag bli permanent försämrad vilket jag blivit under åren av olika anledningar...
 
Mina dagar är på repeat med mer eller mindre symtomer, aldrig är jag fri, aldrig...
 
Jag klarar ju inte ens att laga min mat eller sköta mitt hem som jag vill. Är fången i sängen eller soffan mer eller mindre hela tiden...
 
Men imorgon ska jag byta plats i soffan för omväxlings skull, ska bara komma ihåg det också...
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2018-09-14 07:16:06

Ska du sno min plats??? 😘

Svar: Någon gång så kanske jag överraskar... <3
MEalltidvila

Postat av: Annica

Publicerad 2018-09-14 08:15:19

Du har så rätt i det. Ingen kan veta var livet för oss oavsett om vi är sjuka eller friska.❤️❤️❤️
Det är svårt att leva begränsat. Jag förstår hur svårt du måste ha det när ett tandläkarbesök gör dig så mycket sjukare.
Det är verkligen inte lätt eller rättvist det här livet.
Som jag förstår fick du först diagnosen utmattningssyndrom och blev uppmanad att röra på dig och att försöka komma ut vilket resulterade i ett ännu sämre mående.
Hur länge försökte du på det sättet?
När förstod du att det måste vara något annat?
Jag är i det läget att varje aktivitet utanför hemmet leder till krascher mindre och större och har blivit uppmanad att bara vila men jag blir inte bättre.
Är inne i en riktigt dålig period med i stort sett bara säng/soffa läge som du.
Jag känner mig rädd ibland.
Har nu varit sjukskriven i flera år och det blir inte bättre.
Jag läker inte ihop.
Jag förstår att det är jobbigt för dig att läsa mycket.
Skriv bara ett svar om och när du orkar.
Jag tänker på dig och vet hur du kämpar.
Glöm inte bort att du är inte ensam.
Det finns många där ute som tänker på dig.
Styrkekram❤️❤️❤️
Annica

Svar: Jag fick först utmattningsdepression som diagnos. Jag försökte i tre år och blev hela tiden sämre och sämre. Fick ME diagnosen nästan tre år efter påbörjad sjukskrivning. Jag förstod egentligen inte att det var något annat förrän det var någon i en utmattningsgrupp på Facebook som bad mig kolla upp ME, hade aldrig hört talas om det innan för har inte googlat sjukdomar. När jag läste om ME första gången så föll mycket på plats, jag minns det ögonblicket, det var som att läsa precis om mig själv. Jag har ju varit sjuk sedan 96 och sjuk i skov men aldrig kommit tillbaka till ursprunget efter de stora krascher/skov jag hade, så jag har haft en smygande försämring och till slut föll pusselbiten på plats efter alla år och hur jag mått. Efter pandemrix vaccinet blev jag ytterligare försämrad och förmodligen också på grund av antidepp jag åt över två år iom min sjukskrivning från 2012. Jag är mycket medicinkänslig och det är en undergrupp i ME som har det så. Om jag var du skulle jag söka mig till att få en utredning om du har ME när du skriver det du skriver. Förstår att du med har det väldigt svårt och jag förstår att du är rädd. Kom ihåg att det är bättre att veta... I vilket fall ska du aldrig pressa dig eller göra mer än du orkar någongång varesig du har utmattning eller ME. Många varma styrkekramar till dig <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela