MEalltidvila.blogg.se

Biverkningar...

Publicerad 2018-09-19 02:45:06 i Personligt,

Det är över tre veckor sedan jag slutade med min blodtrycksmedicin. Håller koll på trycket här hemma och mannen har lämnat in en rapport till min doktor för koll. Hoppas jag slipper äta den mera. Läste lite mer noggrant på biverkningarna och det verkar som att jag har 2 eller 3 och de vill jag inte ha tillbaka. Ibland är det svårt att veta om det är en biverkning eller om det är ME:n faktiskt men man kan inte skylla allt på ME:n...
 
Jag brukar inte lusläsa biverkningar på mina mediciner just för att jag då tror att jag kan inbilla mig, utan jag undviker dem helt. Jag har ju blivit intalad att jag varit frisk hela tiden fast jag inte har varit det och det har gjort detta med mig. Är så van och har intalat mig själv hela tiden att jag bara inbillar mig och sedan stängt av. Lite svårt för andra att förstå säkert, men det spelar ingen roll...
 
Jag råder alla att läsa på om biverkningarna, gör inte som jag. Det är ju också så lätt att säga att "du får det om du läser på det", jag tror det är riktig bs. Kunskap är alltid det bästa...
 
Allvarligt talat är jag rätt rädd för alla biverkningar. När jag förut åt antidepp och bytte sort i två veckor så gick jag inte bara upp 10 kg utan blev också personlighetsförändrad, jag blev väldigt arg, tappade kontrollen och fort gick det. Det var hemskt för jag kände inte alls igen mig själv och bytte snabbt tillbaka till den andra fast jag inte mådde bra av den heller...
 
Mediciner är bra så länge de fungerar och inte ger för svåra biverkningar. Ibland har man heller inga andra val så att säga utan att man måste men det gäller att vara uppmärksam om något förändras över tiden, det kanske går bra ett tag men så förändras något. Jag som är medicinkänslig borde ju fattat detta för längesedan men jag skyller på att jag inte orkar tänka hela vägen och det är sant...
 
Så håll tummarna för att mitt blodtryck håller sig inom gränserna...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela