MEalltidvila.blogg.se

Ge mig inte falska hopp...

Publicerad 2018-10-12 23:04:47 i Personligt,

Ibland händer det att andra vill ge mig hopp och det är givetvis i all välmening och omtanke. Det har hänt några gånger på kortare tid nu. Det väcks ett hopp i mig för att i typ nästa minut, när jag vet mer falla pladask igen rakt ner till hopplösheten...
 
Det finns inget botemedel för ME än punkt. Det finns heller inga bra mediciner som lindrar för min del. LDN hjälper en del, men det hjälpte inte mig. Rituximab/Mabthera är heller inget godkänt läkemedel för de med ME och med min medicinöverkänslighet så tål jag det säkert inte ändå...
 
Vill heller inte ha alternativa tips där kvacksalvare ska tjäna pengar på ens desperation (har redan blivit av med minst 10 000 på ingenting) där det sägs att de kan bota ME. Ge mig heller inga mat råd/lektioner...
 
Så i all välmening sluta ge mig eller min man fler goda råd om att det finns något som kan bota mig eller göra mig bättre. Vi vet det mesta och håller oss så uppdaterade vi bara orkar...
 
Hoppas nu ingen tar illa upp och jag förstår att de som gör detta, gjort det som sagt av all välmening men jag måste bara berätta hur jobbigt detta är för mig. Men förstå mig när jag säger att detta är väldigt jobbigt psykiskt att hantera, hoppet som tänds, ridå upp och sedan bara ok då är vi på samma ställe igen, ridå ner...
 
Jag orkar inte med det bara...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela