MEalltidvila.blogg.se

Det handlar inte om viljan...

Publicerad 2018-10-03 19:49:40 i Personligt,

Sovit extremt dåligt inatt och alldeles för lite men det är ju som det är med det. Vaknade med världens huvudvärk som inte går över. Yr när jag står upp och huvudvärken ökar, så det har varit helt soffläge idag så att säga...
 
Mannen kom hem och gjorde min frukost och sedan middagen som vanligt. Jag är lite deppig över mina allergier men försöker bara gilla läget. Mat ger mig ångest och gör mig typ förtvivlad...
 
Mannen har varit i kontakt med en person som kan skicka mitt blod till England för att kolla mer matallergier. Jag har ju självklart gjort mycket allergitester men just det testet verkar ändå intressant att eventuellt kolla. Det är inte gratis heller så att säga och jag vet inte hur tillförlitligt det är egentligen. Ärligt talat är jag trött på att bli lurad av de som bara vill åt ens pengar, de som inte är läkare men ibland beter sig som gudar och att om du inte vill tillräckligt mycket själv så blir du inte frisk ändå. Jag har redan blivit lurad och lagt tusentals kronor på något som gjorde mig väldigt mycket sämre...
 
Jag kan nog garanterat säga att alla som är svårt sjuka och inte har något liv, alla VILL bli friska eller åtminstone bättre så de får tillbaka något liv igen. Det handlar inte om att inte vilja, det är idiotiskt att säga så att allt skulle hänga på viljan, hur kan man ens yttra det...
 
Alla gör väl så gott de kan för att bli bättre på sitt sätt oftast. Men det är så många som säger ät inte vetemjöl och drick inte mjölk och bla bla bla. Alla kan inte utesluta allt för det är svårt att ersätta just på grund av allergier...
 
Jag vet mer än en person som varken druckit alkohol, rökt eller varit överviktiga, som har motionerat men ändå fått cancer och dött av det. Sluta skuldbelägg andra människor för att de blivit sjuka...
 
Mannen hämtade ett paket till mig idag, se bilden. Tycker det är fantastiskt att de gör saker för att få in pengar till cancerforskningen. Denna grymma sjukdom måste få bättre botemedel och det så fort det bara går...
 
Önskar att de en dag gör en gala/försäljningar för oss med ME så att vi med kan få någon hjälp. När man har svårare ME är livet på paus och det enda vi väntar på är ett botemedel också...
 
Okej jag är arg idag, har tydligen vaknat på fel sida efter en hemsk natt. Men jag har fasiken rätt att vara arg och besviken över min situation/allt som hänt mig och det är jag idag. Fy fasiken vad förbannad jag är på allt och alla...
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2018-10-04 12:28:29

Bra! Jag är oxå skit förbannad många gånger, är det konstigt med det liv vi tvingas leva kramar Johanna

Svar: Nej det är inte konstigt alls, vi har all rätt... Kramar <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela