MEalltidvila.blogg.se

Run MEalltidvila run...

Publicerad 2018-11-05 03:18:14 i Personligt,

Såg en kvinna jogga på tv och blev så fylld av längtan att få göra det själv, det smärtar. Det är liksom med mig i min innersta önskan att få göra igen, det har det alltid varit, varje gång jag mått sämre har jag längtat ut med tanken som skriker i mitt huvud att jag vill bara kunna jogga igen. Tänk vilken frihet att bara få jogga, kan inte beskriva med ord hur mycket jag vill det ens...
 
Jag vill inte åka eloped, jag vill inte ha en duschstol, jag vill inte ha hjälpmedel. Blir ledsen när jag ser dem fast jag vet att jag behöver dem och behöver säkert fler än vad jag har. Det tar emot ska du veta...
 
Jag vill ha mina starka ben tillbaka och vara fri...
 
Vill bara springa ifrån allt fast det är ju omöjligt och ja självklart skulle jag vara nöjd bara jag kunde promenera också men den där inre bilden vill jogga/springa ifrån allt och så har det alltid varit och kommer nog så förbli...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-11-05 05:08:59

Förstår precis den längtan...

Närmaste man kommer att jogga, är att känna vinden i håret under en allt mer sällsynt scootertur.

Och pulshöjning, det har man ju när man vaknar (om natten)!

Kram till dig från en till som har längtan i benen.

Svar: Kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-11-05 15:04:17

Känner igen mig i allt du beskriver till 100 %!!!
Att kunna få springa, ta en trappa i ngra kliv.... o just nu bara klara att gå runt mitt hus....Är en obeskrivlig saknad över det ”vanliga” människor klarar medan man är fånge i sin kropp.
Vi får försöka leva på hoppet om att få tillbaka både starkare ben o starkare kroppar (det är inte lätt att tänka så många tunga dagar o perioder).

Varma kramar fina vän 💕

Svar: Nej, när man som vi aldrig får en paus är det svårt att se ett ljus i tunneln. Kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-11-07 15:15:07

Läste precis på sociala medier nån som varit sjuk i tre dygn, och beklagade sig att hon hatade att vara sjuk...

'Kära du, du behöver få lite perspektiv', tänkte jag.

*
Hoppas du har en någorlunda hygglig dag.
Kram, Ingela

Svar: Förstår precis vad du känner... Jag har mycket svårt att känna sympati för de som klagar för att de varit förkylda i tre veckor eller så också. Det går ju över för dem till slut liksom. Tyvärr ingen bra dag för mig men det är som det är. Hoppas du haft det så ok det går själv. Kram <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela