MEalltidvila.blogg.se

Känner mig värdelös...

Publicerad 2018-11-12 14:47:36 i Personligt,

Som jag har skrivit så många gånger så har jag ju tappat bort mig själv och känner att jag inte kan tillföra någon något längre...
 
Hade alla dar i veckan gått till det mest tråkigaste jobbet utan att blinka bara jag hade varit bättre...
 
Jag har tappat bort mig själv och det lilla självförtroendet och självkänslan jag hade är borta sedan länge. Känner mig helt totalt värdelös på riktigt...
 
Det är så mycket jag skulle vilja göra men det enda jag kan göra är ingenting i stort sett. Jag är glad för att jag kan skriva av mig här och jag är glad för allt stöd jag får genom bloggen...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2018-11-12 18:27:40

Men hallå där! DU är INTE värdelös! För mig är du fortfarande min trygghet i livet. Det är ju inte ditt fel att du inte kan göra mer än vad du klarar just nu. Men det kommer vända en dag, så är det bara. Jag tycker du är helt fantastisk som har det humör som du har mot mig jämt, jag hade aldrig kunnat hålla uppe det om jag mått lika jävligt som du gör! Älskar dej! ❤️

Svar: Jag tycker du är fantastisk som tror på att det ska vända, fortfarande efter alla dessa år med stadig väg neråt. Det är skönt för mig att någon av oss tror på det, att du tror för min skull... Är så tacksam att jag har dig och allt du gör för mig och killarna som du alltid ställer upp på. Du är verkligen The Man och den snällaste i världen <3
MEalltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2018-11-13 00:28:14

Lyssna på "mannen" ("The man" 😆), min säger precis samma ord till mig! Tro på dom! ❤❤❤

Svar: Försöker lyssna men helt ärligt är det svårt att tro när jag ändå känner mig så värdelös. Vi har fina män i alla fall, kanske de bästa som finns. För de som inte lämnar en när livet blir extremt jobbigt, det är äkta kärlek... <3
MEalltidvila

Postat av: Veronica

Publicerad 2018-11-13 07:55:15

Jag förstår hur du känner och det är okej att känna så ibland MEN det stämmer inte och du måste komma upp från den där gropen du gräver ner dig i. Lyssna på mannen <3 Många styrkekramar till dig fina du <3

Svar: Tro mig jag försöker... Kramar <3
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-11-13 13:19:59

Du betyder så mycket för mig (ärligt fr mitt hjärta) o för så många andra!
Jag förstår dina känslor o känner igen mig i hur du upplever din situation. Vet att det kanske inte hjälper dig just nu att jag säger det men vill ändå att du ska veta att du är så viktig.

Många varma kramar fina MEdkämpe o vän 💗💗💗

Svar: Tack Katarina det värmer att höra. Du betyder mycket för mig med <3 Många varma kramar tillbaka fina vän <333
MEalltidvila

Postat av: Lena

Publicerad 2018-11-13 21:46:10

När jag läser någon annan uttala sig om känslan de känner att de är värdelösa, så är det första jag känner är att jag direkt vill skrika NEJ, du betyder mycket för många. Fast när det gäller mig själv, så känns nejet inte lika självklart. Jag känner mig totalt värdelös som mamma och mormor. Min äldsta dotter har tre barn 3 år, 1,5 år och 4 veckor. För ekonomins skull arbetar hennes man långt hemmifrån. Hon har ingen som kan hjälpa henne och hön är naturligtvis fruktansvärt trött. Har inte sovit mer än 30 min i taget på flera månader. Mitt hjärta blöder för att jag inte kan bo hos henne och hjälpa till några veckor. 3-åringen säger i telefon till mig, "mormor, kom nu". Tanken var att de skulle ha två barn men plötsligt var trean på väg och min dotter klarade inte känslomässigt av att göra en abort. Så känslan av att vara en värdelös mamma och mormor förfljer mig under vakennätterna. Lena

Svar: Förstår och känner igen mig i det första du skriver att när det gäller andra så tycker man inte så men när det gäller en själv så är det något helt annat. Det spelar ingen roll vad andra säger till mig att jag är viktig eller betyder mycket, visst värmer det men det tar ändå inte bort mina tvivel och att jag känner själv att jag är otillräcklig för det är ju den rena nakna sanningen att jag faktiskt är. Det måste vara en hemsk situation för dig att inte kunna hjälpa din dotter när du vet att hon verkligen behöver det... Att höra ditt barnbarn säga "mormor kom nu" och inte kunna göra det, så hemskt... Jag lider av att inte kunna åka och hälsa på när min son fyller år snart, inte i år heller liksom. Har inte ens träffat honom i år... Fattar inte att livet kan vara så här grymt... Massa varma styrkekramar i allt det svåra <333
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-11-13 23:25:03

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du


Kram, MEdvandraren

Svar: Kram ❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela