MEalltidvila.blogg.se

Svårt att hjälpa...

Publicerad 2018-05-01 05:39:00 i Personligt,

Valborg kom och gick precis som vilken dag som helst. Jag sov bort hela kvällen och vaknade vid två inatt. Mitt rullande dygn snurrar på... Har fått goda råd av en läkare hur jag ska få stopp på det, måste leta fram det mailet bara och hoppas på att det kommer hjälpa mig...
 
Jag har fått en del frågor från andra sjuka på sista tiden och det känns som ett stort tungt ansvar. Svarade nyss på ett mail från en person som också har ME. Vi har mailat lite fram och tillbaka och det känns ändå som att jag inte kan hjälpa personen. En del sitter i svåra situationer som sjuk och ingen, absolut ingen tror på dem och de har inget, verkligen inget stöd och det känns som att det är det värsta, att inte bli trodd och få hjälp och stöd av både vården eller anhöriga. Läser hur uppgiven personen är och tycker det vore skönt att bara få somna in... Det gör ont i mitt hjärta att läsa det och jag bad personen att inte ge upp och det finns så mycket stöd och hjälp i ME-grupperna på facebook och vi är i alla åldrar, både män och kvinnor...
 
Ibland känns det som att jag inte kan hjälpa men jag försöker och svarar så gott jag kan, även om det kanske inte hjälper. Jag har ju bara mina erfarenheter om det jag varit med om...
 
Idag är det första maj och hela maj kommer fyllas av ME information samt bilder från massa ME sjuka runt om i världen. Den 12 maj är det vår internationella ME dag. Detta är vårt sätt att synas och höras för vi är bortglömda av samhället och svikna av vården, för att inte tala om att många också blir svikna av anhöriga...
 
Vi ska synas och höras hela maj på olika sätt...
 
Bild från Artz studios facebook
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-05-01 08:35:41

Jag är övertygad om att du hjälper många ME-sjuka och anhöriga med din blogg och det du skriver. Du får inte lägga för stort ansvar på dig själv även om du vill hjälpa alla ❤ Kram

Svar: Det vet jag inte men jag hoppas och försöker i alla fall. Nej mannen sa att jag inte får lägga för mycket energi på det men det är svårt att inte göra det också. Kramar <3
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-05-01 17:33:10

💗💗💗

Svar: ❤️❤️❤️
MEalltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-05-03 15:49:28

Du är fantastisk, menar du svarar och stöttar andra och orkar göra det. Guldvärt för dom tror jag.
Vissa dagar är det väl kämpigare för en del med ME och de kanske behöver få vara lite deppiga men det vänder snabbt till det positiva.

Svar: Tack... Senaste tiden har det blivit lite för mycket mot vad jag mäktar med men det är viktigt för mig. Mannen har också hjälpt mig svara ibland. Jag stöttar de inte direkt utan försöker hjälpa de vidare bara beroende på frågan. Vet inte vad du menar med de sista raderna... I mitt fall så vänder det knappast till det positiva då jag har svår ME och jag tror inte många med svår ME ens gillar ordet positiv utan det är varje dag en kamp att hantera sjukdomen.
MEalltidvila

Postat av: Marie Herngren

Publicerad 2018-05-04 23:25:17

Jag läser allt du skriver, och förundras över att du orkar... orkar vara upplysande om och om igen. Du skriver att du skulle vilja hjälpa... vilket är precis vad du gör, både alla som är sjuka, anhöriga och vi som blir upplysta om vad denna sjuka sjukdom innebär, som inte själva är drabbade. Jag beundrar dig! Och imponeras av dig. Och framför allt håller jag tummar och tår på botemedel och att din tillvaro ska blir bättre och ljusare. Men som någon skrev ta inte på dig förmycket. En kan inte hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon... stämmer rätt bra. Och du hjälper många tack vare din blogg. ❤️ Sköt om dig och var rädd om dig Susanne ( ta hjälp av mannen, så han gör något vettigt istället för att tex. luras 1april😝).

Svar: Tack för dina fina värmande ord 🤗 Ja han kan luras bra i alla fall på 1 april 😀 i år var det många som gick på det och egentligen var det ju en lysande idé... Kram ❤️
MEalltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-05-06 19:16:26

I mitt fall så vänder det knappast till det positiva då jag har svår ME och jag tror inte många med svår ME ens gillar ordet positiv utan det är varje dag en kamp att hantera.

Det var inte riktigt så jag menade, svårt och förklara skriftligt.

Svar: Okej, ja ibland blir det inte samma sak i text som när man pratar.
MEalltidvila

Postat av: Marie herngren

Publicerad 2018-05-06 19:21:23

lurad blev jag och gillar fortfarande idén😁 kram tillbaka ❤️

Svar: ❤️❤️❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela