MEalltidvila.blogg.se

Inte tjuvkika...

Publicerad 2018-03-15 05:13:41 i Personligt,

Ligger i ett helt mörkt vardagsrum med min mac i knät som lyser upp lite lagom. Gick upp vid 01 inatt och ja min lilla värld är helt upp och ner. Jag njuter av mörkret och tystnaden som bara störs av ljud från kyl och frys samt min tinnitus då, aldrig är det helt tyst tyvärr...
 
Ibland när jag ligger här och bloggar så brukar ju mannen kunna snegla på vad jag skriver och det är något jag tycker är obehagligt obekvämt, det känns inte bra och jag brukar då hålla för eller dra ner locket. Han bara skrattar och fattar inte varför jag är sån, samtidigt som han gör det för att retas lite för han vet att jag inte gillar det. Visst är det konstigt, det tycker jag med för när jag sedan trycker publicera så kan vem som helst läsa vad jag skriver, men men sån är jag...
 
Trivs bäst att skriva i tystnad och när jag är ensam dock. Sedan känns det många gånger inte som att jag skriver för någon annan utan bara för mig själv. Ibland är det läskigt otäckt att andra kan läsa, ibland undrar jag vad jag håller på med, ibland och oftast bryr jag mig inte för jag anser att jag redan förlorat allt...
 
 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2018-03-15 08:26:37

Jag tror det hjälper om man kan sätta ord på sina tankar och det man känner.❤️❤️❤️.
Det är en väldig styrka att vi har ett språk.
Tror det hjälper dig i din situation på ett sätt. Bearbeta det du känner och upplever i din situation.
Delar vi med oss av våra upplevelser bidrar det samtidigt till att andra i samma eller liknande situationer känner oss mindre ensamma.
Jag gillar helst att vara ifred också när jag skriver.
Vet inte om det har med min utmattade hjärna att göra men det går lättare att fokusera då jag är ensam.
Har alltid varit rädd för att göra fel,inte göra tillräckligt bra.....
Sen jag blev sjuk är det mitt minsta problem.
Däremot har jag blivit så mycket sannare mot mig själv.
Vet äntligen att jag duger för den jag är oavsett hur mycket jag presterar.
Var rädd om dig.
❤️❤️❤️
Kram från
Annica

Svar: Ja jag tycker det är väldigt befriande att skriva av mig har jag märkt sedan jag började med bloggen. Har tyvärr aldrig skrivit dagbok så är egentligen ingen skrivperson... Jag har också alltid varit rädd för att göra fel och är nog aldrig riktigt nöjd med något jag gör (läs gjort) och för mig har det inte blivit bättre utan det är något jag kämpar med i perioder. Håller med dig om att det är vårt minsta problem dock och om jag börjar nojja över något så tänker jag också "jag har större problem att oroa mig över" och så släpper jag det... Tack för dina tankar och var rädd om dig du med! Många kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-03-15 08:53:30

Jag klarar inte heller när någon vill kika över axeln på mig och vill också skriva när det är tyst och lugnt. Det är säkert våra utmattade hjärnor som ställer till det 😜 Kram

Svar: Ja det är nog det, man känner ju att någon tittar och då blir man distraherad samtidigt som att jag alltid skäms lite för det jag skriver ibland och vill inte visa innan det är publicerat, för sen efter publiceringen är det liksom färdigt för min del. Dessa stackars hjärnor... Kram <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela