MEalltidvila.blogg.se

Duschat check...

Publicerad 2018-03-18 13:40:44 i Personligt,

Jag kan inte med ord beskriva hur jobbigt det är att inte orka i stort sett någonting, det finns inga ord för det liksom. Duschade igår vilket jag inte gjort på två veckor, ja du läste rätt två veckor. Mannen borstar mitt hår som vanligt så jag slipper hålla upp armarna mer. Vilar länge innan jag ska smörja in mig och det tar inte lång tid innan jag flåsar, har hög puls, svettas, efter lite vila igen så kämpar jag med att få på tightsen och blir irriterad på att det ska vara så jobbigt, det fullkomligt utmattar mig helt. Sätter mig och vilar igen på duschpallen, bryter ihop lite och ber till högre makter att få tillbaka lite mer liv eller bara få ett slut på allt...
 
Det skrämmer mig att jag är så här dålig och jag orkar snart inte mer...
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-03-18 14:11:03

Åhh Vännen ❤️. Jag känner verkligen med dig❤️. Finner inga bra ord för din kamp, men du är fantastisk. Varje dag kämpar du, jag hoppas så innerligt att du blir belönad med lite bättring snart. Jag hoppas på 🌺vår Jag hoppas på ☀️och värme som kan ge dig lindring ❤️ Kramar i massor

Svar: Tack för fina ord och hjärtlig stöttning <3 Hoppet är det sista som överger en... Kramar i massor tillbaka <333
MEalltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2018-03-18 20:39:28


Svar: ❤️
MEalltidvila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-03-19 19:47:07

Långt innan jag fick ME-diagnos förundrades jag över hur trött jag blev av att duscha.

Insåg att jag klarade det något bättre om jag satt i badkaret, och om jag delade upp hårtvätt och kroppstvätt på olika tillfällen.

Nu har jag som mål att tvätta håret minst en gång i veckan, och kroppen minst varannan.

Som sagt. Denna sjukdom.

Och det handlar INTE INTE INTE om att vi inte bryr oss, om nu någon tror det. Vi är INTE deprimerade och håglösa liksom. ÄLSKAR att vara nyduschad. Men orkar varken ansträngningen under tiden eller återhämtningen efteråt för ofta.

Kram

Svar: Tack för att du berättar! Bra att du skrev det där sista för många tror att vi inte bryr oss om vår hygien och det är så fel det kan bli. Jag skulle vilja kunna duscha oftare, det är också en slags tortyr att inte kunna orka detta fast man vill. Mannen är den som ofta säger till mig att "måste du duscha för du orkar ju inte"... Kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-03-20 15:32:28

Minns en lördageftermiddag när jag tog ett snabbt bad. Min man kom in i badrummet och sa:

"Jaha, du duschar. Jag hade tänkt fråga om du trodde att du skulle orka titta på en film med mig ikväll. Det får bli en annan gång då."

Sån är verkligheten.

Och han har förbjudit mig att duscha när jag är ensam hemma. Kan bli så tok-dålig.

Svar: Så är det 😢 Min man har med förbjudit mig att duscha när jag är själv. 💙
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela