MEalltidvila.blogg.se

Cut and paste...

Publicerad 2018-03-13 08:24:55 i Personligt,

Ibland känns det som att jag håller på att dö en långsam utdragen död, jag väntar på döden som flåsar mig i nacken. Det enda jag kan göra är att titta på, för denna sjukdom är som så många andra sjukdomar inget jag kan påverka med viljan. Det är som det är liksom...
 
Jag märker hur jag distanserar mig mera, hör inte av mig till någon mer än mina barn en gång i veckan. Detta är inget nytt men jag tycker det blivit värre bara. Jag vill inte ens att någon annan hör av sig heller, förutom barnen då. Men det är heller inget nytt att jag balanserar på en lina mellan hopp och förtvivlan som mest lutar åt förtvivlan och hopplöshet...
 
Varje dag är densamma med mer eller mindre symptomer. Varje natt är densamma med mer eller mindre upphackad sömn med massa problem/mardrömmar. Det är det mitt liv går ut på nu, att stå ut hela tiden för det finns ingen väg ut...
 
Cut and paste på repeat...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingela Göransson

Publicerad 2018-03-13 09:10:31

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva, för jag vet ju hur ont själen gör när kroppen inte vill någonting. Man får verkligen ta vara på den allra lilla minsta gnistan av positivitet varje dag. KRAM

Svar: Det är inte många som vet vad de ska skriva eller ens lägger tid på det. Själen gör verkligen ont när kroppen inte lyder... Jag tycker inte om ordet positiv längre men jag förstår vad du menar och vet att du inte menar illa och visst ligger det lite i det ordet också fast jag undviker det helst. Tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar och kram tillbaka <3
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-03-13 14:20:26

Önskar så att jag kunde skriva ngt ljust o positivt men är själv så dålig just nu så allt känns svart.
Kanske ska jag inte skriva alls såna här perioder men tänker samtidigt att du kanske kan känna dig lite mindre ensam i din situation o med tortyren av denna sjukdom...
Sa just till min man i går att denna sjukdom är mer än en plågsam tortyr att uthärda...
Förstår också allt du skriver med att inte ha ork att vara social, det är en så ofantligt stor sorg.
Ta hand om dig på bästa sätt, vi får båda hoppas på en lite, lite bättre morgondag.

Varma kramar fina vän <333

Svar: Jag känner också att jag inte borde skriva detta av tusen olika anledningar, eller åtminstone fem. Du och de andra som skriver här som har ME ger mig massor av stöd och gör verkligen att jag inte känner mig ensam och det är jag tacksam över <3. Även när rullgardinen verkligen är nere, att blotta sig och riskera att de flesta tror att man är deprimerad och inte har ME. Jag orkar inte bry mig längre, de kan tro vad de vill, vi vet vad ME är... Och depression kan komma sekundärt då det är så svårt att leva med ME. En del skulle inte klara ett år ens utan att verkligen bryta ihop... Vi får härda ut på varsitt håll och hålla varandras hopp uppe att en dag, en dag måste det bli bättre... Vi kämpar tillsammans och vissa dagar/nätter är hemska rent ut sagt. Bara att skriva om det är jobbigt så tårarna rinner här nu... Ta hand om dig du med på bästa sätt, jag hoppas du sover gott nu. Många kramar finaste du <333
MEalltidvila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-03-13 16:24:08

Och här kommer en till som är i ett smått outhärdligt skov...

Denna sjukdom alltså.

Men vi klarar det. Vi har gjort det förr. Det KOMMER bättre dagar igen.

Tills dess får vi andas in. Andas ut.

Varma kramar till er alla MEd-kämpar därute.

💙💙💙💙💙

Svar: Ledsen att du också mår mer dåligt... Själv har jag aldrig upplevt de där skoven och sedan bli bättre i perioder för jag har hela tiden bara blivit sämre. Men visst får jag väl skov, gör jag något så blir jag direkt sämre, det kommer liksom inte dagen eller dagar efter ansträngning, det kommer direkt. Märklig sjukdom om något, jag hatar den! Fint du skriver och massa varma kramar till dig med fina MEdkämpe <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-03-14 21:22:10

Tack för dina fina o varma ord tidigare <3 (Jag fick då tårar i mina ögon). Beundrar dig för att du skriver så omsorgsfulla svar när jag vet ditt mående.
Du har så rätt, tror att de flesta skulle bryta ihop efter kanske ett år med våra alla symptom o vår dagliga kamp med denna sjukdom.

Önskar dig o alla andra MEdkämpar en så bra natt som möjligt. Sov så gott som du/ni kan.
Många kramar fina vän💙💙💙

Svar: 💙💙❤️💙💙
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela