MEalltidvila.blogg.se

ME grupp för hemmabundna...

Publicerad 2018-06-26 16:53:00 i Personligt,

Sover fortfarande extremt illa så kan inte göra någonting fast jag skriver här ändå, skulle bli tokig om jag inte hade bloggen. Mannen börjar sin 10 dagars semester idag och nu står han och gör mat till mig som ska frysas in att ha när han jobbar eller om jag äter på natten. Det är så härligt att ha han hemma även om jag "sover" helt fel nu. Sa till honom att jag skulle bara vilja kunna sätta mig i bilen och så kör vi utan mål, bort från allt...
 
Igår fick jag en snilleblixt om att starta en grupp på facebook som är för oss som är hemmabundna till största delen. Tycker oftast att jag inte "passar" in i någon grupp samtidigt är de ofta också rätt stora och det gör att jag har svårt att skriva där. Sedan vill jag inte ha med anhöriga där heller oavsett anledning. Kan också bli ledsen när jag ser hur många klagar (med all rätt, jag förstår det) fast de kan jobba eller göra massa saker som jag inte kan längre, det vill jag helst inte läsa om. Kanske kan vi stötta varandra på ett annat sätt när vi är i mer liknande situation på grund att vi har ungefär samma nivå i vår ME...
 
Gruppen heter ME grupp för hemmabundna och den är såklart sluten. Jag litar på att de som eventuellt söker in själva är sjuka i ME och är hemmabundna mest av tiden men att vi kanske kan komma ut någongång och givetvis får dela med sig av det. Får se om det blir fler medlemmar, vi är tre just nu i alla fall. Jag vågar inte göra reklam för min grupp i någon annan ME grupp för jag vet inte om det är ok och så vill jag inte ha negativa kommentarer om att det finns ju så många ME grupper liksom...
 
Välkommen med i min grupp om du känner igen dig i beskrivningen!
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-06-27 10:09:29

Denna sömn, så jobbigt för dig : (
Vad skönt för dig att ha mannen hemma o vad gulligt av honom att laga upp mat till kommande period. <3
Väldigt fint initiativ av dig med FB-gruppen! (Jag får ta mig en funderare om detta med FB el inte ; )

Önskar dig en så bra onsdag som möjligt.
Varma kramar <333

Svar: Ja det är såååååå jobbigt och mer smärta blir det och ännu svårare att sova. Ja det är så skönt att ha lite sällskap när jag är vaken. Vi är fem i gruppen nu och jag hoppas det kommer bli en liten levande grupp efter ork då stora grupper skrämmer mig av olika anledningar och det är lättare om man är i ungefär samma sits tycker jag. Fundera du men känn ingen press. Önskar dig att ha det så bra det bara går, många varma kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Lena

Publicerad 2018-06-27 18:59:52

Hej! Jag är en av dem som läser alla dina inlägg. Befinner mig i ungefär samma situation som du gör. Därför ger det mig en sådan fin samhörighet att läsa det du skriver.Det känns förstås skönt att veta att jag inte är alldeles ensam med att leva mitt liv i en säng. Gick direkt in på facebook och sökte på megrupp för hemmabundna men hamnade hela tiden på en fotosida. Ska försöka igen och nu vet du lite om mig. Kram Lena

Svar: Testa och klicka på denna länken så kanske du hittar. https://www.facebook.com/mealltidvila/posts/1234688263339904 eller så kopierar du denna länk så kanske du kommer in eller så letar du upp mealltidvila på Facebook så hoppas jag du hittar eller så kopierar du denna länken, https://www.facebook.com/groups/270906536982724/. Detta svar skrevs av mannen ska också tilläggas, hon har fått datorförbud ett par dagar. :-)
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela