MEalltidvila.blogg.se

Längtan...

Publicerad 2018-06-24 16:53:00 i Personligt,

Längtar så efter att göra saker... Vad som helst både utflykter eller göra saker här hemma men det kostar på hela tiden och jag måste bara titta på och stå ut i min instängda kropp. Det är till och med jobbigt för mig att höra om andra som gör saker för jag tänker bara ännu mer på allt jag vill göra men inte kan...
 
Denna längtan är en egen mindre tortyr, eller ja det är väl psykisk tortyr när jag tänker efter...
 
Får vara glad för att jag hade en rätt bra dag på midsommarafton här i soffan då vi fick oväntat besök av mamma och hennes man på eftermiddagen. Kunde sitta vid bordet och äta, check. Kunde vara med i samtal fast vi var fyra personer totalt utan att krascha under tiden, check. Hade ingen volym på tv för vi (de fotbollsintresserade) kollade lite på fotboll samtidigt. Det var kul att träffa någon annan än mannen och de har lärt sig lite nu att inte prata så högt som det kan bli ibland (vilket är helt normalt) när man inte setts på länge eller prata flera i taget typ korsprat för det funkar inte i min hjärna...
 
Sist de var här var jag sämre och fick en rejäl krasch så jag tror jag skrämde min mamma lite för hon blir så orolig...
 
Jag var också lättad över att jag hade duschat den dagen men jag gick i min pyjamas fast hade valt en lyxigare pyjamas midsommar till ära. Det är inte så kul att få oväntat besök när man inte har duschat på länge...
 
Men efter detta så har jag sovit ännu sämre igen och har hela tiden huvudvärk med syndimma och det är bara vila som gäller...
 
Något jag också längtar efter är att orka piffa till mig, det kanske låter ytligt men det är viktigt för mig personligen ändå har jag aldrig sminkat mig mycket. Men jag saknar det för jag ser mer ut som ett lik typ och riktigt trötta ögon. För att inte tala om håret omg...
 
Men men en dag kanske...
 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2018-06-24 18:31:20

Vad glad jag blir för din skull att du fick ha en midsommar med lite mer energi.❤️❤️❤️
Bara synd att det kostar så mycket i efterhand.
Det är inte lätt att känna sig instängd med sina begränsningar och att samtidigt längta så att hjärtat går sönder.
Min krasch kom idag efter en midsommarafton då jag var med en liten stund,umgicks och åt lite god midsommarmat. Vilade många timmar på en soffa under tiden som kubbspel,lekar ,sång och musik pågick.
Detta utanförskap som gör att man lider i det tysta trots att jag har förstående nära och kära.
Hoppas du snart har lite mer energi igen.
Jag längtar också efter att kunna fräscha upp mig och att se lite piggare ut. Förstår din känsla.
Det viktigaste du har är din fina insida.
Den lyser igenom dina texter trots allt det tuffa du får kämpa med.
Var rädd om dig.
❤️❤️❤️
Kram från
Annica

Svar: Skönt att du med kunde vara med på midsommarafton lite, hoppas det inte kostade för mycket efteråt bara, hoppas din krasch har försvunnit nu. Själv har denna dagen varit minst lika dålig om inte sämre... Tack för snälla ord, det värmer <333 Kram
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-06-26 09:16:02

Känner som vanligt igen mig i allt du beskriver så bra o i detta med längtan inte minst. Vi är verkligen instängda under tortyr i våra kroppar.
Är glad för att du fick vara med en stund på midsommarafton.💗
Jag har varit riktigt dålig ngra dagar pga att jag bara varit uppe sittande lite mer än vanligt, betalningen för det minsta lilla i denna sjukdom är obamhärtig. Precis som du får jag extrema problem med suddig syn/dimsyn o huvudvärk vilket ihop med alla övr symptom är så vidrigt.
Hoppas o önskar att både du, jag o övr MEdkämpar ska få bättre mående!💙
Varma kramar fina vän <333

Svar: Vår tillvaro är inte direkt rolig eller ens avslappnande någongång, att hela tiden efter minsta lilla få betala under en längre tid med värre symptomer, det är så orättvist... Hoppas som du att vi alla kommer få må bättre snart! Många kramar fina du <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela