MEalltidvila.blogg.se

Inget viktigt...

Publicerad 2018-07-22 05:34:01 i Personligt,

Vill skriva något men vet inte vad så jag svamlar väl lite som vanligt. Sov väldigt hackigt och max fem timmar igår så har mått därefter också. Mannen tittade oroligt på mig när han kom hem igårkväll och sa -vad trött du ser ut, och ja såg väl lika trött ut som jag är. Han sa samma häromdagen också men ja vad är nytt, känner mig mer död än levande...
 
Blir också väldigt tyst när det är så här för jag orkar inte prata och jag orkar inte se eller lyssna på tv heller fast gjorde det ändå till slut en stund...
 
Är så trött på detta evigt kämpande med sömnen, smärtor, alla olika symptomer, att kroppen och hjärnan inte fungerar. Är så rädd för att bli mer psykiskt påverkad också. Tårarna bränner och är så nära nästan hela tiden...
 
Därför tvingar jag mig att skriva här fast jag inget har att säga, inbillar mig att det kanske hjälper. Men ingenting hjälper och allt känns meningslöst bara...
 
Känner mig nästan arg på allt och alla också fast främst på mig själv och ME.
 
Du har mig i ditt grepp
på tusen skilda sätt
du får mig dit du vill
ja du står aldrig still
kan inte se dig klart
när du viskar ohörbart
men jag håller mig vid liv
jag håller mig vid liv
jag önskar att nån gång
få vakna till din sång
som vaggar mig till ro
istället för oro
för jag känner mig som en slav
som dansar runt sin grav
men jag håller mig vid liv
jag håller mig vid liv
 
(Uno Svenningsson - Du kommer ångra det här)
 
Denna låten är en "ME låt" för mig och kan inte lyssna på den utan att jag gråter...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-07-22 15:13:43

Så berörande text i Uno Svenningssons låt...
Förstår att du kämpar med det jobbiga i humör o psyke. Just detta att man inte får sova gör att allt blir ännu värre än det vanliga tuffa. Det påverkar att man blir ännu mer frustrerad o även ledsen. Jag blir också arg o grinig på min omgivn o känner ibland inte igen mig själv... är som ngn annan tar över min kropp o hjärna, inget av det är jag.
Måtte din sömn bli bättre, betyder ju såå mycket.

Många varma styrkekramar fina vän <333

Svar: Väldigt berörande text... Jag kämpar mest med det där humöret i mig själv och jag känner också att det inte är jag men nu har det kanske blivit det... Full av bitterhet och hat men det är verkligen inte jag på riktigt, vill inte vara sån. Sov lite bättre idag men inte helt ok, fast får vara glad över detta... Många varma kramar fina du <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela