MEalltidvila.blogg.se

Om ME på Aktuellt...

Publicerad 2018-02-21 22:22:00 i Personligt,

Lyssnade nyss på ett inslag om ME på Aktuellt. De intervjuade Emil Heiling som är ME sjuk och hur hans liv har påverkats av detta och även Anna Lindquist från Stora Sköndals ME/CFS mottagning där hon berättar hur svårt det är för oss att bli tagna på allvar och få hjälp. Man behöver inte tvivla på att detta är en fysisk sjukdom längre säger hon då USA gjort en stor genomgång för flera år sedan. Reportern frågar om det sitter i huvudet och hon svarar -nej det gör det inte.
 
Jag får tårar i ögonen och biter ihop under programmet. Var tvungen att se på det igen. Det känns nästan overkligt att jag har denna djävulska sjukdom, de pratar om mig liksom, min sjukdom. Att vi sedan blir behandlade ofta som skit är ett annat hemskt problem men det är min och mångas vardag och verklighet. Det räcker ju med att vara svårt sjuk kan man tycka...
 
Lyssna lite av en del av intervjun här...
 
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/han-ar-en-av-de-som-drabbats-av-sjukdomen-me
 
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-du-behover-veta-om-sjukdomen-me
 
Jag önskar så att vi alla kommer bli friska någon gång...
 
Sorgen är så stor över att livet tagits ifrån mig, som reportern säger att vi försvinner som i en ofrivillig skuggtillvaro, jag kunde inte sagt det bättre själv. Ett mycket bra inslag om nu någon lyssnar och bryr sig. Vi behöver hjälp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela