MEalltidvila.blogg.se

Lightning Process LP...

Publicerad 2018-02-15 09:47:24 i Personligt,

Av en händelse så råkade jag eller rättare sagt jag valde att titta på en film som handlade om LP Lightning Process. Denna metod handlar om att betala för en kurs som är på tre dagar och då ska man lära sin hjärna att tänka om, typ tänka att man är frisk istället för sjuk vad jag förstod. I filmen handlade det om en kille som hade mycket svår ME och han blev bättre, givetvis...
 
Denna filmen fick mig att återigen granska mig själv ifall jag tänker mig sjuk. Som de sa i filmen så har jag mitt flykt- och kamprespons påslaget hela tiden och jag har mycket svårt att slappna av men ME är ju så väldigt mycket mer.
 
Detta är RME:s syn på LP: http://www.rme.nu/rmes-syn-pa-behandlingsmetoden-lightning-process-vid-mecfs
 
Jag vet inte vad jag ska tro ibland. Vet ju bara att jag under så många år har intalat mig med att det sitter i huvudet men inte gjorde det mig bättre för det och då visste jag inte ens att ME fanns. Jag är heller inte en person som lägger mig ner i soffan och ger upp. Jag vet att jag har skrivit om detta många gånger och jag tänker också att när man tvivlar på sig själv så är väl det ändå ett gott tecken på något sätt...
 
Om det är någon som läser här och vet mer om LP så skriv gärna och berätta...
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-02-15 10:16:51

Jag har bara hört om LP men att det är mycket hemlighetsmakeri och att man får ringa till anhöriga under kursen och säga att man är frisk.

För min del tycker jag att det handlar om att skuldbelägga sjuka och att man genom att "tänka rätt"blir frisk igen.

Visst är tankens kraft stark men inte tror jag att det är så lätt som att betala dyra pengar för en tredagars kurs och vips så är man frisk.

Vi alla som följer dig vet att du inte vill något hellre än att bli frisk igen. Du gör inget fel och har bara haft en väldans otur som blivit sjuk. Kram

Svar: Nej det hela är mycket märkligt minst sagt, vadå ringa till anhöriga och säga att man är frisk, det är som att säga att de varit inbillningssjuka. Håller med dig i det du skriver... Det finns många alternativare som vill tjäna pengar på sjuka desperata människor också och denna dokumentärfilmen jag såg var ju helt i deras intresse. Ibland blir jag helt förvirrad och vet inte vad jag ska tro men jag tycker jag har vänt ut och in på mig själv. Det känns som att jag är född med otur... Kram
MEalltidvila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-02-15 18:00:09

Hörde faktiskt talas om LP förra veckan. Orkade inte läsa så noga, hela kroppen skrek NEJ det där KAN inte funka på riktig ME.

Och precis som du skriver kommer då de där tankarna igen...inbillar jag mig, är jag för negativ, har jag gett upp...sitter det bara i huvudet...

Men ärligt talat. Det här måste vara en av de mest fysiska sjukdomar som finns. Vi är kämpar. Vi VILL bli friska.

Kram 💕


Svar: Nej det låter otroligt och jag kan tycka att ifall de vill hjälpa människor så gå ut med vad det handlar om utan att de ska tjäna pengar på det. När inte vanlig KBT fungerar så undrar jag vad de gör. Jag undrar också vad de sjuka personerna (som nu blivit friska) vad hade de försökt med innan... Vi är kämpar och vi vill bli friska!!! Kramar <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela