MEalltidvila.blogg.se

Status...

Publicerad 2018-12-04 01:26:29 i Personligt,

Igår hade jag inga inre vibrationer i kroppen men var otroligt svag och det var jobbigt att stå upp. Idag vaknade jag med vibrationerna igen fast de är inte överallt och inte lika starka än i alla fall. Det är bara vila som gäller utom det nödvändigaste fortfarande. Har fått svar på mina prover jag tog häromveckan om hur jag låg till på vitamin D, B12 och folat...
 
Har inte brist på något av detta men hade för mycket folat så har slutat med folsyran nästan helt. Äter en vitamin som innehåller lite allt möjligt och där ingår både folsyra och D vitamin (vilket jag hade glömt bort) och den tänker jag ta varannan dag och som sagt sluta helt med extra 1 mg folsyra. Det är inte bra att ha för mycket folsyra i kroppen heller...
 
Så de som inte tror att vitaminer fungerar så är jag ett exempel på att de faktiskt gör det. Kan inte förstå att jag inte hade brist på D vitamin, jag som knappt varit ute på flera år och inte suttit i solen nästan något sedan jag blev sjukare då 2012. Men så bra att jag inte hade någon brist, ska ta om provet om några månader för att kolla hur folatet ligger till då och kanske be om ett koll hur mitt järn ligger till...
 
Ingen kallelse har kommit från Stora Sköndal än, borde få en denna månaden så jag väntar spänt. Är bara så orolig för om jag kan ta mig dit för jag har ingen lust att bli sämre. Och det kommer ta så på mina krafter att jag vet att jag kommer bli sämre. Det är inget jag ser fram emot utan det skrämmer mig istället. Har nästan aldrig varit rädd innan men nu när jag vet mer om denna sjukdomen och hur dålig jag har blivit, så skrämmer det mig...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-12-04 19:33:10

Vad olustigt med vibrationerna!

Ja, dilemmat med allt man gör - även 'bra' aktiviteter - är att det kommer ett kraftigt bakslag.

Lite typiskt att man, om man nu får komma till doktorn, riskerar att försämras rejält bara av resan dit...

Hoppas att du ändå kan känna att du får något konstruktivt ut av det.
Något som hjälper med nåt, åtminstone.
Och kanske kan ni få till en samverkan med lokala vårdinstanser?
(Drömma kan man...)

Tänker på dig.
Kram / MEdvandraren

Svar: Ja de är rätt olustiga de här vibrationerna, värre ju längre upp mot bröstet de kommer. Det verkar som att det är varannan dag det håller på just nu att jag vaknar med detta och så slutar det inte. Egentligen borde jag inte åka till SS men vill ju få träffa en me doktor som tar hand om mig. Har inget hopp om att min lokala vc kommer kunna hjälpa mig tyvärr för de kan inget om detta. Hoppas du har bättre dagar och kan göra något som ger glädje fina MEdvandrare, många kramar <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela