MEalltidvila.blogg.se

Modiga...

Publicerad 2018-08-20 12:28:22 i Personligt,

Pepp till mig själv och alla som behöver...
 
Att varje dag väga och välja för att undvika krascher. Att vara hemmabunden och vara tvungen att vila mesta delen av dygnet. Att ofrivilligt stå utanför i stort sett hela livet då sjukdomen hindrar en och att välja att ändå fortsätta kämpa...
 
Igår kunde jag inte stå på benen så länge och det är psykiskt väldigt jobbigt plus att jag mår sämre och det skrämmer. Undrar hur denna dagen blir...
 
Men vi är modiga som fortsätter kampen för att hoppas bli bättre någongång igen. Hur modiga är inte vi, vi som är osynliga och kämpar i vår ensamhet varje dag och varje natt. Där inget botemedel finns och läkarna har gett upp och bryr sig inte. Fy fasiken vad vi är starka och modiga...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-08-21 14:17:47

Tack för pepp, skickar lika mycket tillbaka till dig!

Varma kramar 💗💗💗

Svar: Tack snälla du, det behövdes speciellt idag! <3 Kram
MEalltidvila

Postat av: Victoria

Publicerad 2018-08-22 18:46:26

Läser dina ord och förstår dem alla. Särskilt förstår jag rädslan för den har förföljt mej under våren och sommaren. När man upptäcker och känner att man blivit försämrad och undrar om det skall fortsätta såhär år ut och år in.....
Ändå gör man sitt bästa varje dag och försöker. Men somliga dagar försöker jag inte....då följer jag bara med i allt och låter bli att tänka. Bara är. Andas. Finns till. Och hoppas att det skall vända.
Allt gott!

Svar: Precis, vi ser ju inget slut för det finns ju ingen behandling och när man aldrig får en paus utan kraschar för minsta lilla... Det är bara tortyr rakt igenom. Jag hoppas att ett mirakel ska göra så min kropp självläker... Vi fortsätter kämpa och gör det bästa vi kan med det vi har... Allt gott till dig med och varma styrkekramar <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela