MEalltidvila.blogg.se

Denna dagen...

Publicerad 2017-12-15 03:15:00 i Personligt,

Innan jag kunde somna igår så var det minst sagt jobbigt. Jag vill bara somna bort men det är så kämpigt och jag vet liksom inte vart jag ska ta vägen. Det kryper i benen så kan inte ligga still, jag kallsvettas om vartannat, hjärnan går på högvarv, totalt utmattad, det är tortyr. Somnade till slut och har sovit så ok jag kan med många vaknanden som vanligt och mycket drömmar...
 
Duschade efter frukosten. Satt ner lite mer än jag brukar under tiden men blev ändå mer utmattad/hjärntrött än vanligt och fick vila länge, först på duschstolen sedan i soffan innan jag kunde smörja in/klä på mig. Mannen är orolig hela tiden och jag försöker lugna honom. Det är ju ingen idé att oroa sig för det är som det är, fast det är lätt att säga och han gör det ändå säger han. Jag har nästan glömt det som hände natten till söndagen...
 
Eftersom jag inte kan handla i affärer så har jag shoppat lite julklappar på nätet. Tack gode gud för att det går att göra det i alla fall. Även om det inte är samma sak på långa vägar som att gå i en affär. Idag fick jag hem ett paket och mannen frågar om han ska öppna det och jag sa ja gör det. Kom på när det var för sent att det låg julklappar till honom i det. Inget stort utan bara tråkiga men ändå och nu har han redan sett dem om än snabbt.
 
Ja ja så är det med närminnet. Kallade mina fötter för tofflor efter duschen, hjärnan hänger inte med och ersätter ord när man inte får fram det rätta med en gång... 
 
Men det känns alltid lika härligt att vara nyduschad. Jag lider av att inte kunna duscha så ofta jag vill. Mannen tog upp om jag ska klippa mig som jag skrev igår, men vill inte än. Måste ju ändå tvätta håret och ska sjukdomen få ta mitt hår också liksom. Visserligen är det tunt, slitet och förmodligen lika "trött" som jag är men ändå...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-12-15 10:08:39

Tycker också att det är helt fantastiskt att man kan beställa julklappar på nätet. Även om jag är mycket piggare nu så är affärer sjukt jobbigt att besöka. Kram

Svar: Ja visst är det... Kram <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-12-15 11:33:33

Så tufft detta med din sömn : ( Vet inte om du provat men mina myrkrypningar/värk i benen blir bättre/ibland helt bra om jag använder en värmedyna (på hög värme) ca 1 timme innan jag ska sova.
Lägger värmedynan runt hela vaderna, har väldigt stor hjälp av det.
Fick tidigare äta starkare dos av värkmedicin som jag kunnat halvera nu o åt tidigare även mediciner för RLS (rastlösa ben) vilka jag fick stora biverkn av o fick sluta med. Är glad att det funkar så pass bra med ngt annat än tabletter.

Hoppas din dag i dag ska bli så bra som möjligt.
Många kramar <333

Svar: Tack för tipset! Detta har jag aldrig hört så får köpa mig en värmedyna, vart man nu köper det? Jag hade ännu mer RLS när jag åt antidepp och det var krypningar från helvetet men det minskade sedan fast försvann inte helt. Vet att jag provade kalla blöta omslag vilket hjälpte ibland när det var som värst men jobbigt att fixa. Numera har jag försökt vänja mig vid att ligga och röra fötterna/vaderna som om jag cyklar lite för att slippa tänka på det men det hjälper inte alltid... Vill inte heller äta någon medicin för just det, Sifrol eller vad det heter som är mot Parkinsons. Tack, har sovit i omgångar under dagen för så är mitt dygn just nu, snurrar framåt hela tiden... Hoppas du haft en så bra dag som möjligt! Många kramar fina vän <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-12-16 17:03:58

Skriver ett mail inom ngra dagar med ngra tips, är så vissen i dag så detta blir kort.
Många kramar fina vän <333

Svar: Känn ingen press på något sätt utan ta hand om dig själv och din familj. Många kramar fina du <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela