MEalltidvila.blogg.se

2955 dagar...

Publicerad 2020-03-28 11:00:04 i Personligt,

För mig är det nu idag 2955 dagar jag varit borta från hela livet i stort sett, det är från den dagen jag inte kunde arbeta alls längre, sjuk har jag varit mycket längre än så men i mildare grad...
 
Livet, min hälsa har sedan blivit sämre och sämre då jag har fått montera ner det ännu mer gradvis på grund av fel diagnos, felbehandlingar från vården och försäkringskassan också i samband med press och påtvingade utredningar. Det har varit ett helvete rent ut sagt...
 
Alla som nu klagar på karantän, isoleringar eller andra förmaningar får nu uppleva det vi osynligt kroniskt sjuka hemmabundna, sängbundna gör varenda dag, skillnaden är att nu finns det stöd och förståelse på ett helt annat sätt och dessutom är ju de flesta inte ens sjuka överhuvudtaget utan kan göra massor av saker hemma eller gå ut och ta en promenad...
 
Jag är alltså på dag 2955 sedan mitt liv tog paus och vet inte när det kommer ta slut eller om jag någonsin får tillbaka lite livskvalitet...
 
2955 days and counting...
 
 
 
 
  (Bild från fb - vet inte vem som gjort)
 
 
 
 
  

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2020-03-28 16:55:04

Åh, så många dagar 😢

Så sanna ord det du skriver om dem som klagar nu i karantänstider. Tänk om vi med svårare ME kunde klara en pytteliten del av alla projekt som de kan göra som klagar. Bara att kunna klara att städa sitt hem ordentligt...

Varma kramar 💗💗💗

Svar: Kramar tillbaka 💕
MEalltidvila

Postat av: Mannen

Publicerad 2020-03-28 20:38:04

Det går inte att förklara hur stark du är! Du är verkligen bäst! Helt otrolig att du kan behålla ditt humör och inte bli galen innanför väggarna. Ännu värre är det med karantänen vi har nu MEN vi ska klara det också, vi ska vinna! ❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela