MEalltidvila.blogg.se

Tack men nej tack...

Publicerad 2019-03-13 16:49:29 i Personligt,

Jag blir typ galen av förtvivlan när någon försöker ge mig hopp om att bara jag gör si eller så kan jag bli bättre. Senast idag fick jag en kommentar om det där ASEA vattnet som gör alla friska, förmodligen säljer personen det själv. Läste om en person som blivit erbjuden stamcellsplåster och en annan som har en så kallad vän som vill att den prover en madrass som vibrerar för det kan bota ME...
 
Alltså min kropp vibrerar för sig själv och det är smärtsamt och jobbigt nog ändå. Vi med ME får nog höra allt och lite till...
 
Alltså jag blir typ galen på riktigt av detta och det sårar mig på många sätt...
 
Mannen har försökt lugna mig och säger att de vill bara väl och hjälpa dig. Ja så är det säkert, det förstår jag men ett stort MEN för mig är att det gör ont i mig på riktigt och jag blir både sårad och ledsen... 
 
Jag orkar bara inte höra detta längre eller läsa om det...
 
Jag är multiallergisk och kan inte pröva allt och jag lider av att jag inte kan det, på riktigt. Om jag hade kunnat skulle jag vilja leva på frukt och grönt men det går inte på grund av mina allergier...
 
Har försökt att göra allt jag kan, verkligen, jag åt inte ens en glass förra sommaren och har inte ätit det sen ett år tillbaka fast jag älskar glass. Samma med godis eller fika. Jag slutade med kaffe i flera år men har nu börjat dricka en kopp om dagen, jag älskade kaffe också. All min mat är lagad från grunden och jag köper aldrig hämtmat eller färdiga rätter. Jag röker/snusar inte och dricker ingen alkohol. Jag har gjort allt med min kost som jag kan göra i stort sett och vill inte ha några fler välmenande råd...
 
Förlåt om jag låter arg, är mer frustrerad och ledsen. Vill inte ha några goda råd om alternativa saker och jag ber om ursäkt ifall jag låter elak...
 
I mina öron blir det som att höra att jag inte gör allt för att bli frisk och att jag får skylla mig själv att jag inte vill bli bättre...
 
Min sjukdom är på riktigt och botas inte så lätt...
 

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2019-03-13 17:09:57

❤❤❤

Svar: ❤️🤗❤️
MEalltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-03-13 17:50:41

Jag förstår att du är arg. Känner likadant, fick i dag höra av en släkting att många blir ju friska från ME. Så jag skulle inte var så negativ. Jag har oxå svåra allergier, tål inte magnesium jag gärna skulle vilja äta och tål bara kofeinfritt kaffe. Blir oxå så arg på alla råd som är helt orealistiska för oss med ME. Tycker du är jätte duktig som klarat att gå ner i vikt under våra omständigheter👍kramar❤

Svar: Ja hur tröttsamt och sårande är det inte att höra. Vadå många blir friska från ME, det är ju 5%, det är ingen lysande hoppfull siffra precis, vem kan vara positiv över det? Så jobbigt att höra när de inte kan någonting fast de tror det... På allt detta kom mannen hem och skulle berätta något och jag sa "läs min blogg först innan du säger något", det gjorde han inte utan då fick jag Rituximab/Mabthera skiten över mig, som hjälpt någon lycklig människa igen. Jag vet att jag inte kan ta den där skiten, jag skulle dö pronto tror jag och i panik, vem vill det liksom. Tack, just nu står jag stilla i vikten tyvärr och äter bröd istället för knäcke vilket inte är det bästa i det fallet men har bara tappat lusten på knäcke och att vara hungrig så ofta. Kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-03-14 15:38:56

Förstår precis din frustration!
Jag måste leva på hoppet om riktig lindring el behandling o klarar inte längre av att höra dessa olika råd om kostomläggn, magiskt vatten, kryddor m m som sägs göra vissa friska. Inte att förglömma detta med att tänka ”rätt” också o sägas bli frisk pga det...

Kramar till dig o våra MEdkämpar💙💙💙

Svar: Word ❤️💙❤️ Kramar❣️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela