MEalltidvila.blogg.se

Narkolepsi...

Publicerad 2019-03-16 23:48:00 i Personligt,

Jag vet inte mycket om narkolepsi egentligen men mannen tog upp det igår för han hade hört något på radion om det och sedan har han googlat. Det gjorde jag också och kunde tyvärr göra check på 6 symtomer av totalt 7 när jag läste på 1177...
 
Vet bara att efter den där pandemrix sprutan så har mitt liv gått rejält utför.
 
Vet att det finns de som har både ME och Narkolepsi. 
 
Men jag får ta det som det kommer och be om hjälp och se om någon vill undersöka saken och kanske kan hjälpa mig med mina svåra sömnproblem. Tyvärr innebär det i så fall att försöka få remiss till neurologen och de ska ta ut ryggmärgsvätska (lumbalpunktion) och göra ett sömntest ifall de tror jag kan ha det.
 
Om någon har ME och gjort en LP så berätta gärna, om du inte vill skriva i kommentarsfältet så maila mig på [email protected]
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2019-03-17 07:45:17

Jag gjorde LP innan jag fick min ME-diagnos, när läkarna trodde jag hade MS och det var inte kul alls. Det tog läkaren 45 minuter att få in nålen mellan kotorna och det var smärtsamma 45 minuter. Själva nålsticken var inga problem utan att han ständigt stötte på nerver som gjorde vansinnigt ont. Efter detta fick jag ta mig hem och fick hemsk migrän som höll i sig ett par timmar och jag hade nervsmärtor i ryggen i över en vecka. Nu tror jag att jag råkade ut för en klant till neurolog men vill ändå berätta eftersom jag vet hur känslig du är för intryck, beröring mm. Kram

Svar: Ok det lät ju mindre roligt. Har för mig att i alla fall migrän kan vara en biverkning och att man kan må skit efter. Undrar med om det är andra risker med ingreppet. Tack för att du berättade <3 Kram
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela