MEalltidvila.blogg.se

Livet livet...

Publicerad 2019-03-04 13:06:00 i Personligt,

Livet, livet vart tog du vägen, vad är det för mening att jag ska ha det så här? Sorgen att vakna upp och aldrig bli bättre, med hopp som slocknar varje dag. Besvikelser, oförståelse och hopplöshet som omringat mig och som satt djupa spår. Det är så mycket jag skulle vilja göra men jag orkar inte, orkar inte ens tänka ordentligt, bara flyter med och väntar...
 
 Väntar och väntar men har tappat hoppet, det lär inte komma tillbaka om jag inte får må lite bättre...
 
Har lyssnat på "Vem ska bota Maja?" och det skär i mitt hjärta och tårarna kom flera gånger. Så mycket igenkänning när hon pratar fast jag skulle kunna vara hennes mamma och stor igenkänning hur en blir behandlad i vården fast jag har inte ens gjort hälften av det hon gjort. Hon har en så fantastisk familj och speciellt hennes morfar <3. Jag hoppas verkligen hon kommer få börja skriva sin bok snart med sin historia och hur hon kan hjälpa andra på det sättet.
 
Lyssna gärna om du vill, detta är del 2, finns en del 1 på samma sida;
 
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/602573?programid=909
 
ME-forskaren professor emeritus Jonas Blomberg är med i detta inslaget också och pratar så bra, tyvärr avled han hastigt i början på februari. 
 
 
Jag glömmer aldrig när min husläkare sa till mig att det är ingen idé att du kommer hit mer... 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-03-04 13:49:07

Du sätter så bra o tydligt ord på hur det är att leva med svår ME, att bara flyta med o vänta, precis så är det!
Och denna väntan är övertuff många dagar.

Lyssnade också på detta om Maja o även mina tårar kom till o från. Så rar tjej o fin familj. Önskar av hela mitt hjärta att hon ska få må bättre o få rätt bemötande av vården.💗
Det önskar jag så klart även alla med både ME o liknande sjukdomar där så mkt felakt bemötande fr vården skadat så många.

Varma kramar till dig o alla våra MEdkämpar 💙💙💙

Svar: Det vet jag inte, är så hjärntrött idag och har fått rätta mig i texten ett par gånger för det bara blev fel. Stava rätt bryr jag mig inte om men att få ihop orden är viktigt, speciellt om jag skriver om andra människor. Ja det är så tuff tillvaro vi har. Jag grät igår och sa mellan hulkarna till mannen att det är ingen som förstår, inte han, inte någon i min närhet, det är bara du och andra medsjuka som på riktigt fattar, de som är lika begränsade som vi är... Är så tacksam för alla som skrivit här på min blogg att jag har er som stöttar och skriver hur ni har det, det betyder så mycket för mig. Det enda vi alla vill som är sjuka är att bli bättre och helst friska, men att bli tagna på allvar vore ju ändå en självklarhet och det pratade någon läkare om i avsnitt 2 som jag lyssnade om på idag. De sa så mycket klokt om hur illa behandlade vi med ME, Pots är och någon gång måste det bli en förändring... Maja var en mycket klok ung tjej och jag önskar också av hela mitt hjärta att hon ska få börja leva snart som en vanlig tonåring <333 Varma kramar till dig med fina Medkämpe och vän och till den som läste detta med <333
MEalltidvila

Postat av: Mannen

Publicerad 2019-03-04 18:06:06

Jag förstår inte hur du har det, jag vet däremot att du mår för jävligt och jag vet att det är lika jävligt att INGEN bryr sig i den ”fina” sjukvården vi har i Sverige! Jag vet två saker till, du ska bli bättre nångång och jag älskar dej! ❤️ Vi får inte tappa hoppet gumman! 😘

Svar: ❤️❤️❤️💫❤️❤️❤️
MEalltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-03-06 14:57:07

Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi svårt ME sjuka får livet tillbaka. Så hård som vi får kämpa 24/7 kan bara vi förstå. Kramar till alla anhöriga som gör allt för att hjälpa och försöka förstå❤

Svar: Hoppas och tycker lika som du, kramar❣️❤️💙❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela