MEalltidvila.blogg.se

Svara i skrift...

Publicerad 2019-01-12 09:06:46 i Personligt,

Något jag har problem med så är det att svara andra människor i skrift. Det tar tid och jag blir så osäker att jag ska svara fel eller låta kort. Det är min hjärntrötthets fel. Igår svarade jag en person som skrivit meddelande till min ME sida på fb och det var inte mycket jag skrev men det tröttade ut mig så jag fick både syn och hjärndimma som satt i flera timmar. Sedan att det var en rätt ung person som skrivit till mig gjorde att jag kände ett extra stort ansvar i hur jag valde orden, speciellt då personen var under utredning för ME. Att svara tar så på mina krafter och sedan tillkommer det en oro då att jag är rädd att göra fel. Det finns ett skäl till att jag är rädd att göra fel men vill inte ta upp det här fast kan bara säga att andra människor kan göra en illa ända in i märgen...
 
Jag är ingen expert och har bara min historia och erfarenheter som inte är så roliga...
 
Nu var inte mannen hemma just då men han fick läsa igenom åt mig sedan och säga om det jag skrivit var ok. Ibland när jag fått sådana frågor via fb-sidan har han hjälpt mig att svara, till och med skrivit ibland och hjälpt mig med orden. Jag känner stort ansvar att svara ifall någon skriver till mig...
 
Tur det inte händer så ofta i alla fall utan mer sällan...
 
Att svara muntligt är heller ingen hit utan jag glömmer mycket, hittar inte orden, tappar tråden och ja det är hemskt, vill inte ens tänka på det...
 
För mig är det lättast att bara som här skriva rakt upp och ner, det finns inga krav alls mer än de jag har på mig själv...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-01-12 10:18:00

Tycker du ger jätte fina och bra svar här i bloggen. Ha inte så stora krav på dig själv, du hjälper så många trots att du är svårt sjuk själv❤

Svar: Tack det var snällt sagt <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela