MEalltidvila.blogg.se

Starta om varje dag...

Publicerad 2019-01-02 01:00:34 i Personligt,

Varje dag börjar jag om, jag behöver inget nyår för en nystart. Hur många anledningar jag än har att inte stiga upp så gör jag det ändå. Även om jag mår åt helvete både fysiskt och psykiskt så går jag upp. Jag är en envis jävel och det är jag glad för. Jag börjar om varenda dag och hoppas på det bästa, går bara vidare och glömmer fort...
 
Så länge mina ben bär mig ska jag upp och om de till slut inte bär mig längre, ja du ska jag upp i alla fall, tills det inte går längre...
 
Jag har idag svår ME och det finns värre faser som kallas mycket svår ME. Jag är medveten om detta och vet de som har det och även de som haft det men blivit bättre. Jag vill inte tänka att det kan bli värre än vad det har blivit för det är en så skrämmande tanke, utan jag försökar bara vara med det jag har...
 
Denna sjukdomen har tagit så mycket ifrån mig att den tagit nästan bort vad som är jag då jag är så låst. Men jag är som sagt en envis jävel och tänker kämpa varenda dag och starta om...
 
När jag ser någon på tv som är frisk och klagar över ingenting (i mina ögon) så tänker jag, fy fasiken vad du inte vet hur bra du har det, stackare...
 
Jag startar om varenda dag...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-01-03 17:19:55

Du är en sann kämpe!

Kan bara instämma i att de som klagar över småsaker inte förstår vad det innebär att ha en evig kamp 365 dagar/år...

Många kramar fina vän 💙💙💙

Svar: Du är också en stor kämpe! Är så glad att du hittade hit då du inte har fb <333 Många kramar fina vän och MEdkämpe <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela