MEalltidvila.blogg.se

Vill ha tillbaka mitt liv...

Publicerad 2018-09-03 09:23:00 i Personligt,

Jag vill bara ha tillbaka ett liv igen och det helst så fort som möjligt. Allt för många år har redan tagits ifrån mig och mina nära...
 
Hur många gånger har jag inte skrivit detta innan och jag har säkerligen tänkt på det varenda dag sedan 2011. Fy fasiken för sjukdomar och fy fasiken för ME där det knappt finns någon hjälp alls. Du är inget värd när du är sjuk heller, ja inte mer än för de som fortfarande bryr sig om dig då, de som inte har övergett dig eller blundar för din situation. I samhället ses du som en belastning för att du är sjuk och det är inget någon vill vara med om fast som frisk så tänker man inte på att det kan drabba en själv, tills det en dag gör det. Hoppas för din skull att det dröjer...
 
Jag måste avskärma mig från att tänka på hur dåligt jag har det många gånger. Det finns en inre mur som håller det borta och tittar jag bakom muren så vet jag vart det barkar, då kommer bara tårar, förtvivlan och desperat hopplöshet. Oftast kan jag välja om jag vill titta bakom eller inte men det finns vissa saker som kan trigga igång att muren rivs ner direkt och det kan komma utan förvarning som en blixt från en klar himmel...
 
Mannen säger ibland att jag är så stark men själv tycker jag inte det utan jag bara är och finner mig i situationen. Bryter ihop ibland, skriver av mig här, tar nya tag, tar dag för dag, ibland timme för timme. Jag gör det bästa jag kan i alla fall och det kanske betyder att jag är stark trots allt...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2018-09-03 13:16:00

Du är stark, jättestark som mannen din säger! <3

Svar: 💗💗💗
MEalltidvila

Postat av: Veronica

Publicerad 2018-09-04 08:55:39

Jag kan inte mer än att skicka en styrkande kram.

Svar: 💗💗💗
MEalltidvila

Postat av: Mannen

Publicerad 2018-09-04 15:42:54

Du är starkare än Pippi! Och Bäst! ❤️

Svar: 😘❤️
MEalltidvila

Postat av: Cia

Publicerad 2018-09-11 21:46:41

Styrkekramar! 💖❤❤

Svar: 🤗❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela