MEalltidvila.blogg.se

Hur stå ut...

Publicerad 2018-10-18 15:55:09 i Personligt,

Jag är så väldigt ledsen och så väldigt trött på att hela tiden vara sjuk och aldrig orka göra någonting i stort sett. Det är bara överlevnad som gäller och att klara dagen/natten så smärtfritt som möjligt. Hur mycket ska man orka behöva ta utan paus...
 
Det är inte lätt för psyket att ha det så här...
 
Fick ett så fint messenger från en medsjuk som ville peppa mig lite, bara sådär damp det ner. 
 
Hej! Tänker på dig och vill skicka kramar och styrka till dig, min kära MEdkämpe. Vi är starka. Vi kämpar tillsammans. Kramar ❤️❤️❤️
 
Så himla fint och jag vet ju att de som har samma elände varje dag som jag, verkligen är de som förstår...
 
Själv är jag inte så positiv alls längre utan märker att jag blivit mer hatisk och bitter och det vill jag inte vara, det är inte jag. Men en människa orkar väl olika och har olika förutsättningar. Mycket med vad man har i bagaget såklart, allt formar en...
 
Jag minns inte ens när jag hade roligt sist, på riktigt roligt utan att känna av sjukdomen...
 
Hoppas jag är i en svacka bara och kommer ur den snart för jag måste klara detta, jag måste fortsätta kämpa även om jag aldrig får en paus från allt...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-10-21 01:19:47

Kära MEdkämpe,
ge inte upp.
Jag är vaken som du om nätterna.
Kämpar med bultande febervärk för bagateller, som att höra mig själv prata. Eller skratta.
Tack o lov finns det glädje mitt i det riktigt sjuka. Har blivit mycket sämre över sommaren. Nästan helt bunden till hemmet/ sängen.
Kunde komma ut - med öronproppar - och hälsa lite på gäster idag.
Trevlgt, och mycket ansträngande.

Känner igen mig i mycket du beskriver.
Har bitvis varit mycket ledsen, och sörjt att som (jag trodde) var jag, och allt vad jag kunnat, och älskat göra förut...

Men samtidigt har jag funnit en frid med att 'allt ju vilar i min Faders händer'.

Hade jag inte den trösten med mig genom dagar och mörka, långa nätter, så vet jag inte hur jag hade orkat...

Önskar att du också ska få uppleva en frid som kan bära genom den långa resan med en svår kronisk sjukdom.

Febrig huvudvärkskram i natten /
Ingela

Svar: Hej fina MEdkämpe! Just nu sover jag på nätterna för mitt dygn snurrar framåt så jag är väl snart tillbaka till vakna nätter. Tråkigt att du blivit så mycket sämre, det är svårt och för mig helt omöjligt att vänja sig vid att livet krympt så mycket. Är glad för och faktiskt avundsjuk på de som har en tro, för jag har inte det och kommer aldrig att få det heller. Sa det till mannen för ett tag sedan att jag önskade att jag hade det för jag tror det hade lindrat det hemska lite... Det enda som håller mig kvar är mina barn och min man och jag kommer aldrig lämna dem hur svårt det än är även om jag ibland bryter ihop inför min man och säger att jag inte vill mer... Tack för din fina kommentar och jag hoppas du får må bättre snart! Många kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-10-24 23:22:57

Tack fina du för svar.
Jag lovar, min familj får allt göra mig klaga också.

Tron och hoppet bara precis håller huvudet över ytan vissa dagar/nätter. Det ger mig ett djupare perspektiv på livet, så att jag inte bara ser allt jag tappar här och nu.

Man kan inte krysta fram nån tro själv. Det är en gåva man kan be om att få.

'Ask, and it shall be given.
Seek, and you shall find.
Knock, and the door shall be open unto you.'

Kramar i natten från en MEdvandrare.

Svar: Kramar tillbaka i natten <3 Så fint det låter med MEdvandrare, har jag aldrig hört innan...
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-10-27 00:08:18

Visst passar det bra.

Svar: 👣👣👍❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela