MEalltidvila.blogg.se

Donera organ eller ge blod...

Publicerad 2018-10-12 00:41:00 i Personligt,

Tycker det är lite märkligt att jag inte får donera mina organ eller bli blodgivare när jag har en sjukdom som inte finns enligt många läkare undantaget de som är pålästa då...
 
Frågor på det...
 
Vill tillägga att jag hade redan innan jag visste om att jag hade ME anmält mig till att donera mina organ. Att bli blodgivare har aldrig varit aktuellt då jag inte mått bra under så många år och blivit mycket sämre varje gång jag har mens att jag kände att jag behövde mitt blod själv...
 
Numera är jag rädd att smitta andra även om jag inte kan göra det. ME smittar inte, så mycket vet vi men jag är ändå rädd för det...
 
Har sett att det finns de som tycker att de som inte vill donera sina organ, de ska inte få några om de behöver. Men hur ska vi göra som inte får donera fast vi skulle vilja. Alla kan inte donera sina organ. Jag donerar min kropp till forskningen om ME om någon vill göra något med den. Ta min hjärna och ryggmärg till forskningen för att hitta lösningen på ME, ta vad ni vill...
 
Varsågod...
 
Skulle det hittas något så hoppas jag ni ber mig och alla andra med ME om ursäkt också...
 
Vill tillägga att jag vet två personer som de i obduktionen sett att de varit fysiskt sjuka i just ryggmärgen och hjärnan och de hade ME, de fick upprättelse postumt men blev väldigt illa behandlade innan med svåra försämringar till följd av det...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela