MEalltidvila.blogg.se

Förlorad...

Publicerad 2018-11-04 03:33:00 i Personligt,

Hej, det är jag igen som skriver för mig själv nu i natten. Igår hade jag en psykiskt jobbig natt och mina tankar var inte snälla mot mig själv någon gång. Det var minnen som dök upp över mitt tidigare liv innan allt tog helt stopp och allt började snurra i huvudet. Det är nog lätt att bli helt knäpp i huvudet när man är ensam så mycket och bara kan tänka...
 
Att ha förlorat så mycket av sin självständighet och frihet är riktigt svårt. Jag har tappat bort mig själv, för jag kan inte vara jag på långa vägar...
 
Försöker vara snällare mot mig själv idag och konstatera att det jag tänkte på igår inte var mitt fel. Tänk vad andra människor kan sätta spår i en och såra en för alltid och ändå kommer man tillbaka till att det kanske var mig det var fel på, när det inte var det. Jag fattar inte hur andra kan få plats att påverka en så mycket fortfarande, speciellt när jag verkligen vet att de har sårat mig djupt och det är dem som betett sig illa...
 
Har konstaterat att jag har ett tungt bagage med allt möjligt i det och jag vill inte att det påverkar mig längre. I perioder har jag kunnat hantera det bättre och trott att det ligger bakom mig men så ser jag något jag inte kan påverka för jag hinner inte blunda för det, sen är det igång igen med mycket självanklagelser...
 
Dömer mig själv så hårt och det är något jag måste sluta med. Ska inte låta andra få såra eller trycka ner mig längre. Jag behöver inte dem i mitt liv och verkligen inte i mina tankar...
 
Jag duger på det sätt jag är, trots allt, med mina få procent. Måste tro på det själv med bara...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-11-04 04:35:02

Det är på natten de kommer, alla smärtsamma minnen,
när jag ligger ensam med min värk.

Gamla minnen om hur jag blivit sårad eller utnyttjad, och hur jag även sårat andra, eller gjort dumma val som jag ångrar.

Allt det som är tungt, det får jag lämna över till Jesus. Jag orkar inte bära det själv, det är för tungt.

Han säger 'Kom alla ni som bär på tunga bördor, och jag ska ge er vila'.

Så varje gång jag blir påmind om något plågsamt, så får jag lov att lämna över det (igen) till honom.

Hoppas du får somna om och sova gott.
Kram i natten


Svar: Ja så är det ofta att de jobbiga tankarna kommer på natten. Ibland klarar jag av att bryta av dem och ibland går det bara inte. Vad skönt att du kan lämna över dina tunga minnen till Jesus. Det kan ju inte jag göra, försöker bara slänga dem i min mentala papperskorg och jag önskar så att jag hade kunnat trycka delete eller escape... Här sovs det inte utan vakna nätter och det enda som är skönt är tystnaden och mörkret... Kram i natten och hoppas du sover gott <3
MEalltidvila

Postat av: Mannen

Publicerad 2018-11-04 17:30:31

Du är bäst! ❤️❤️❤️

Svar: Äsch då, men ok om du säger så... <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela