MEalltidvila.blogg.se

Lyxproblem...

Publicerad 2018-05-17 11:41:45 i Personligt,

Väldigt många hade skrivit att de saknar att dansa på sina skor i Millions Missing i lördags. En del har till och med dansat professionellt och hur de lider kan jag inte ens sätta mig in i. Mannen trodde jag med skrivit det och visst saknar jag att dansa, hur mycket som helst, fast numera ser jag det som ett lyxproblem och kanske gör jag det för att skydda mig själv, för jag tror aldrig det kommer hända igen. Viljan vinner inte över svår ME...
 
Jag behöver aldrig mer dansa bara jag blir bättre. Om det hade varit så enkelt att välja mellan aldrig dansa eller få bli bättre. Alla med svårare ME hade valt att aldrig mer få dansa i det läget...
 
Har hamnat i ett riktigt dåligt insomnia skov sista tiden. Sa till mannen att jag kommer nog att dö av att jag sover för lite, fast det är ju av ME för det ingår i paketet att ha sömnstörningar. En del sover ju för mycket och jag hade hellre tillhört den gruppen för jag tror de mår bättre ändå. Men givetvis tillhör inte jag den gruppen...
 
När jag sov en kort stund tidigare så hann jag dock drömma om att jag både var frisk och skulle bugga med någon i nybörjarkurs. Men självklart händer det en annan olycka med någon annan så det blev ingen dans där heller. Inte ens i mina drömmar får jag dansa...
 
Detta med svåra sömnstörningar att sova för lite visar sig på mitt minne också. Kan fråga mannen samma sak tre gånger under kortare tid. Det finns säkert de som har märkt det här i bloggen också för jag glömmer vad jag har skrivit och tjatar om, fast försöker inte bry mig om det. Men det är inte roligt och jag känner mig dum i huvudet...
 
Om jag bara fick sova, det är det enda jag vill just nu och som jag brukar säga, väck mig när det är över...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-05-18 10:21:56

Du har så rätt, tror definitivt inte att det är ngt fel på våra viljor!
Jag skulle också så gärna prioritera bort saker som står högst upp på min önskelista (lyxproblem) mot att få må bättre o klara vardagliga saker. Längtar så mycket eft att klara en kort promenad i naturen, ett kort besök i en affär el en vanlig enkel städning i mitt hem...

Detta med sömnen, ledsen att du har det extra tufft just nu. Brukar också tänka som dig att jag ska dö av sömnbrist de perioder det är extra tufft.
Precis som vi ”pratat” om tidigare så vore det en önskedröm att tillhöra gruppen ME-sjuka som sover mkt. Är också övertygad om att deras hjärnor o kroppar klarar sjukdomen bättre.
Minnet blir otroligt påverkat av sömnbristen också, det är riktigt jobbigt men försök att inte stressa upp dig över detta utan landa i att det är så i perioder. (Våra närmaste vet ju också det så de får ha överseende).

Hoppas din sömn ska bli ngt bättre kommande dagar, ta hand om dig.
Varma kramar fina vän <333

Svar: Nej det är inget fel på våra viljor, om det ändå bara hade berott på det... Jag längtar också efter så vanliga saker som är ingenting för friska människor och jag längtar också efter att få kunna städa precis som du... Sömnen vart bättre denna natt och jag hoppas det håller i sig. Det är så jobbigt att aldrig veta ifall man får sova och man mår ju så mycket mer dåligt på grund av det, det är bara ren tortyr... Hoppas du med får både sova och må så bra det bara går! Många kramar <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela