MEalltidvila.blogg.se

Hej då frihet...

Publicerad 2018-05-03 15:33:58 i Personligt,

De kommer att ta den lilla frihet jag har fått låna från kommunen och det känns för jävligt rent ut sagt. Hur ska jag då komma ut när mina ben inte orkar och min kropp inte klarar av att stå upp eller gå. De tar den för att jag använder den för sällan och detta var väntat men ändå, det är en frihet bara att veta att den finns där och jag hoppas ju på att få komma ut snart och mer regelbundet...
 
Visst de har sina regler men jag tycker bara att de kan ta och dra...
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-05-03 15:39:35

Det är helt sjuka regler för att få sina gånghjälpmedel. För mig räckte det inte att "gå" ut med hunden varje dag utan jag var tvungen att behöva den till att uträtta ärenden men samtidigt låg vår närmsta matbutik för långt bort så då skulle jag ta färdtjänst så då gilldes det inte även om jag tog elrullen 😜 Kram

Svar: De är inte kloka! Ingen fattar hur omständigt det är att få hjälp när man är sjuk och varför finns det ens när det är så svårt att få ändå. Idiot regler hit och dit... Kram <3
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-05-03 19:26:25

Så galet, frustrerande o ledsamt !!!
Kan inte fatta hur sjuka reglerna är : (
Är så ledsen för din skull. Finns det ingen möjlighet att de kan ompröva/ändra sitt beslut?

Många kramar fina vän <333

Svar: Ja jag blev ledsen, de fattar inte vad det betyder för mig att den finns där när jag orkar. Nej det är ingen idé, vi vill inte stå på oss om det heller för de har sina regler. Vi får lösa det på annat sätt... Hoppas du mår bättre nu, tänker på dig, många kramar fina du <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-05-04 13:43:00

Ah, förstår dig/er.
Tack för din omtanke <3 har precis fått iväg mail till dig.

Kram💗

Svar: Kram ❤️
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-05-06 22:40:24

Nej inte det också...
Ja enligt dessa regler skulle kanske inte jag kvala in heller. Inte varenda dag jag ens orkar använda den. Men den är livsnödvändig.
I så fall finge man väl skramla ihop till en egen.
Så tråkigt. Förlora inte hoppet !
kram

Svar: Visst är det livsnödvändigt, det är en frihet som står där även om den inte används så ofta som de säger den ska. Jag ska skramla ihop till en egen för jag måste ha en för att inte helt bryta ihop... Kramar <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela