MEalltidvila.blogg.se

Ingen motivation...

Publicerad 2018-03-09 23:03:00 i Personligt,

Det har varit lite mycket för mig på sista tiden, eller rättare sagt har det väl kommit ifatt mig och jag har tappat gnistan och motivationen för länge sen. Jag har tröstätit i flera månader nu och mår bara sämre psykiskt av det. Min kropp mår varken bättre eller sämre för jag har inte märkt någon försämring i ME:n i alla fall. Försöker hitta tillbaka till viljan och får börja om på ruta ett. Är det ens lönt att kämpa mer eller är det kört ändå...
 
Jag hatar att vara överviktig och hade jag kunnat göra en GBP hade jag tagit den smygvägen just för att jag inte kan röra på mig. Hade aldrig kunnat tänka tanken om man kan röra på sig men men, det är ändå inte aktuellt...
 
Snart ska jag ta en fika för mannen har bakat ankans kaka till mig och jag börjar mitt nya liv på måndag...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-03-10 12:50:44

Känner igen... Allt detta med viktproblemen blir en ständig kamp tills med allt annat. Det är tortyr att inte kunna påverka vikten genom rörelse, ingen frisk kan förstå dilemmat vi har.
Jag brukar önska att jag skulle kunna ha en anställd kock som varje dag kunde servera bara grönt o supernyttig mat. Problemet är ju att man med svårare ME har så begränsad ork så att stå o göra smoothies i tid otid tar även det en hel del energi... Jag har svårt att få ihop pusslet iaf.
Önskar dig en så bra lördag som möjligt.
Många kramar fina
MEdkämpe 💙💙💙

Svar: Håller med dig om att det är tortyr att inte kunna röra sig. Håller också med dig om att önska en kock, jag har ju en visserligen, inte kock men mannen gör ju min mat, men det är inte samma sak för han gör det bara för att han måste och det känns sådär faktiskt när jag vet att han hatar att laga mat. Hoppas du med har det så bra som möjligt. Många kramar fina MEdkämpe <333
MEalltidvila

Postat av: Malin

Publicerad 2018-03-11 21:50:21

Här har oxå tröstätits i en månad. Var duktig ett tag och körde LCHF, gick mer 7kg som jag nu säkert gått upp igen😖. Tyvärr r det inga frivilliga matlagare i min familj så de lagar mest när jag är totalt utslagen eller inte hemma. Knappt då heller faktiskt. Är oxå trött på allt just nu, ingen motivation alls. Men som vanligt är det bara upp till en själv, ingen annan kan göra jobbet. Och bi är sanna kämpar som tar oss vidare från dag till dag. Och visst finns det hopp om en bättre framtid.... jag orkar nara inte tänka på det just nu .... kram❤️

Svar: Måste erkänna att det är lite skönt att jag inte är ensam... Jag gick ner 5 kg under tre månader innan jul och det är förstört nu och det har gjort mig så ledsen... Fortfarande ingen motivation och skulle börjat mitt nya liv igår men nej det skiter sig ett tag till... Som du skriver är det bara upp till en själv och jag vet att jag kan för jag har gjort det förr... Men inte just nu... Många varma kramar till dig <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela