MEalltidvila.blogg.se

Hur ska man vara...

Publicerad 2018-03-26 03:18:34 i Personligt,

Ja hur ska man vara så alla andra är nöjda? Hur ska man vara för att inte bli dömd som lat eller kanske till och med tvärtom, kan hon blogga borde hon kunna jobba, eller? Samtidigt som jag blir rädd att alla ska tro det så finns det något i mig som skiter i det...
 
Ingen vet ju vad som händer innanför våra väggar och allt jag skriver kan ju vara påhittat. Ett påhittat liv för att få vara ledig och hemma hela tiden. Vet du, att jag önskar det vore så för då hade jag ju kunnat leva lite och göra något istället för att vara sjuk hela hela tiden...
 
Vem tror att någon frivilligt lämnar sitt fina jobb med bra lön, bra tider med flex, för att bli beroende av FK och få skitdålig ersättning. Ingen frisk människa gör det...
 
Denna misstänksamhet som finns mot de som är sjuka är helt sjuk, får man ens vara utomhus eller? Och vem tror att man sätter sig i en scooter frivilligt där alla tittar på en som om man vore en utomjording...
 
Alla dessa misstänksamma dömande ögon... 
 
Jag skiter i det, jag ska skriva ändå!
 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2018-03-26 05:25:10

Du gör helt rätt❤️❤️❤️
Försök strunta i vad andra tycker.
Det är ingen som vet hur det är att gå i dina skor.
Du kan bara med dina beskrivningar försöka få andra människor att förstå hur det är.
Jag förstår till en viss del och jag ser att du kämpar för att orka stå ut i en sjuk kropp.
Du har ett mod som många friska människor inte har.
När man blir sjuk inser man hur lite man egentligen behöver för att må bra eller iallafall lite bättre.
Känner ibland att de riktigt fattiga idag är de som inte förstått vad livet egentligen går ut på.
Det är ibland först när man blir riktigt sjuk som man förstår vad som betyder något på riktigt.
Jag kan bli riktigt arg och besviken på mig själv för att jag lät ett arbetsliv och ett delvis sjukt samhälle med ett sjukt uppskruvat tempo göra mig sjuk av stress.
Kan bli så trött på människor som ” gnäller” om småsaker i livet.
Att vara sjuk på allvar är ingen lätt match.
ME,utmattningssyndrom eller andra allvarliga sjukdomar är på riktigt.
Var rädd pm dig❤️❤️❤️.
Hoppas så att du ska orka njuta ute i solen nu i vår
i din scooter även om det är korta stunder.
Försök hålla huvudet högt.
Försök känna stolthet över den du är och styrkan i den fina och fantastiska människa du är.
Du är så mycket mer än den svåra sjukdom du drabbats av.
Kram från
Annica

Svar: Du har så rätt i det du skriver, precis som vanligt... Speciellt att det är först när man blir riktigt sjuk som man förstår vad som betyder något på riktigt... Jag blir också sjukt irriterad på de som gnäller om småsaker eller vädret... Ska försöka hålla huvudet högt om jag kommer ut i min scooter framöver. Tack för dina kloka och framförallt fina ord och jag hoppas du är lika snäll mot dig själv som du är mot mig! Många varma kramar och jag hoppas du får en fin påskhelg <333
MEalltidvila

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-03-26 09:42:50

Man kan knappast hitta på det du beskriver när du berättar om din vardag. Om man inte varit där själv så kommer man knappast på att beskriva en jobbig dusch så som du gör. Strunta i alla som inte vill förstå. Kram

Svar: Ska försöka... Kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-03-26 15:32:12

Så sanna ord du skriver!!
Vem skulle välja ett av våra liv med usel inkomst o så låg livskvalité för att inte ”behöva” arbeta? Som jag längtar efter ett liv med 40 tim.-vecka o att få ha helger med socialt liv o aktiviteter!
(De senaste veckorna har jag inte ens klarat att sitta vid matbordet o äta)...
Blir mörkrädd av det du skriver om att FK (el ngn annan) skulle tro att man är arbetsför pga att man med detta extremt begränsade liv ev klarar att blogga sängliggandes. Många svårt sjuka har bara detta liv med att ev klara att skriva lite.
Inte en vettig människa som läser o följer din blogg kan tro ngt annat än att du har svår sjukdom då du så tydligt skriver om din situation.
Vad du än gör (o ngra ytterl ME-sjuka), så snälla fortsätt (i mån av er ork) att skriva o sprida kunskap om vår sjukdom!🙏 🌹

Många varma kramar fina MEdkämpe 💙💙💙

Svar: Det är få människor som väljer det och de förstör för oss alla som är sjuka på riktigt... Sedan lång tid tillbaka så sitter jag aldrig vid matbordet heller då det är för jobbigt... Ledsen för att du mår sämre, hoppas det vänder snart <3. Mannen säger samma sak som du, att om de läser din blogg så borde de fatta hur sjuk du är... Många varma kramar fina MEdkämpe och jag hoppas du får en fin påskhelg! <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela