MEalltidvila.blogg.se

Decennier...

Publicerad 2018-03-20 14:08:00 i Personligt,

Vaknade med värre förkylning i kroppen idag, mer slem i halsen och näsan, ont i halsen direkt denna morgon och huvudvärken är kvar. Så är det ibland för mig att jag är som förkyld på riktigt en stund några timmar. Varje morgon så måste jag hosta upp slem i alla fall. Sedan luktar det redan bränt i min näsa, det gör det ofta och jag vet inte varför, är det min överhettade utbrända hjärna tro...
 
Innan jag steg upp idag så kollade jag lite på facebook. Såg ett inlägg som en ME vän lagt ut där det stod att arga doktorn som heter Björn Bragée och som sedan en tid tillbaka jobbar med ME sjuka på sin klinik i Sthlm sagt att ME kommer botas så småningom men att det kan ta decennier...
 
Jag orkar inte tänka på att det kommer ta decennier, jag hinner dö innan jag blir bättre. Jag önskar att han har fel, att det kommer gå fortare. Jag vill bara få börja leva igen utan sjukdom, få vara jag utan ME...
 
Det enda som tröstar är att de som fortfarande lever med ME eller får det kommer att behandlas annorlunda men framförallt att det finns en bot...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-03-20 14:47:34

Så jobbigt för dig med ”extra” påslag av förkyln.symptom : (
Jag får också samma sak o blir ännu sämre i alla övriga symptom dessa dagar o perioder. Har även kronisk nästäppa o munproblem, så galet mkt som är påverkat i våra kroppar av det ständigt ”upp- o nervända” immunförsvaret/systemet.

Såg uttalandet fr Bragee häromdagen o önskade att jag inte sett det 😢 Jag klarar inte heller att tänka på att vänta i decennier, då har nog min kropp ”lämnat in” för länge sen...
Vi måste tillsammans våga tro att Ron Davies o hans team el ngn annan forskn ska gå fortare, jag är naiv nog att tro att saker ska hända redan detta år o måste tro det för att orka kämpa.

Varma kramar till dig o övriga MEdkämpar 💙💙💙

Svar: Hela kroppen är fasiken galen! Jag önskade också att jag inte sett det och tvekade först att lägga ut det här... Håller med dig att vi måste tro på Ron Davies med team att det kommer gå fortare. Det är alldeles för tungt annars... Varma kramar till dig och alla vi som kämpar med ME <333
MEalltidvila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-03-20 15:36:18

Kanske tar det decennier innan alla frågetecken blivit utropstecken.

Men är övertygad om att det kommer att ske enorma framsteg inom ME-forskningen långt innan dess.

Svar: Hoppas du har rätt! 🙏💙
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela