MEalltidvila.blogg.se

Vad är väl en bal på slottet...

Publicerad 2018-06-11 05:51:35 i Personligt,

Jag har fått sova lite bättre två "nätter" i rad nu men inte mår jag mycket bättre för det. Mådde sämre inatt med pulsökningar, svettningar, mer värk i armar och benen sedan orkeslöshet på det. Det sitter i än men men det är bara att ta det för jag mår aldrig riktigt bra. Kunde värma min mat inatt i alla fall fast det blir ingen dusch idag heller...
 
Skönt att det har regnat lite inatt, jag blir alltid extra trött när det regnar så tror det kan påverka mig, är det någon som vet om det kan göra det? Tycker jag alltid blir väldigt sov trött när det regnar vilket jag inte brukar vara annars. Jag har till och med provat lyssna på regn och åska på youtube när jag kämpar med sömnen för att se om det hjälper. Somnade till det för ett tag sedan, fast risken finns att jag vaknar om reklam dyker upp med ett högre ljud men jag vaknar ju ofta ändå. Sover jag bra är det två timmar i rad, tror inte jag kan sova mer än så längre...
 
Jag blir så avundsjuk på alla som kan göra saker. De som kan vara ute och njuta av solen och bada. De som har fester och så vidare. Det är jobbigt att se på andra som har roligt i sociala medier. Tänk om jag bara hade kunnat vara med, kunnat göra någonting...
 
Jag missunnar ingen något vill jag bara tillägga, jag önskar alla få leva sina liv fullt ut...
 
Men men vad är väl en bal på slottet...
 
 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2018-06-11 07:34:45

Jag känner med dig.❤️❤️❤️.
Dina ord går rätt in i mig och gör mig ledsen för din skull.
En bal på slottet kan vara ganska härlig.
Vi behöver alla baler stora och små i livet för att livet ska kännas bra och meningsfullt att leva.
Det gäller att hitta de där ,små mindre balerna när det finns möjlighet när man är sjuk.
Det är en konst och inte lätt med ME eller utmattning.
Jag har också en rädsla i att jag aldrig ska bli frisk igen då utmattningen är inne på sitt tredje år nu och framstegen är små mot att vara frisk.
Jag tyckte det var skönt med lite regn.
När du beskriver dina symtom de senaste nätterna känner jag igen mig i så mycket.
Det är inte lätt med ytsömn,värk,svettningar......
Hoppas du hittar något idag som ändå gör att du ser någon mening i livet.
Jag har ofta svårt för det.
Min man och jag räddade en liten harpalt från en katt igår. Om så bara för en stund .
Jag tänker på denna harpalt idag och hoppas att han har livet i behåll.
Ibland förstår jag mig inte på livet.
När man blir sjuk tänker man också extra mycket.
Hoppas på en bättre dag för dig.
❤️❤️❤️.
Stor kram till dig!
Annica


Svar: Jag vill inte att du ska vara ledsen för min skull, det ska ingen mer än jag behöva vara. Men förstår vad du menar och jag brukar också bli ledsen för andra som har det svårt... I dagsläget så tar jag slut bara jag klär på mig så någon bal av något slag är inte aktuellt tyvärr. Är bjuden på studentfest men kommer inte att kunna gå hur mycket jag än vill... Förstår att du är rädd, det är ofrånkomligt... Katterna är inte så söta när de gör sådär, tur ni kunde rädda den och hoppas han lever... Visst tänker man extra mycket när man är sjuk, det är inte konstigt för vi har ju tid till det tyvärr. Idag har jag en dag då jag längtar så mycket efter att GÖRA saker, känner mig så instängd i min egna kropp... Hoppas du har en fin dag! Var rädd om dig, stor kram tillbaka fina du <333
MEalltidvila

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-06-11 09:06:21

Att sakna något betyder ju inte automatiskt att man missunnar andra det man saknar ❤
Det finns meditationsappar att ladda ner där du kan välja regnljud och då slipper du reklamen. Kram 😍

Svar: Nej, det har du rätt i fast jag skriver det så inga ska tro det bara... Tack för tipset! Kram <3
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-06-12 11:54:14

Jag önskar mer än allt att vi ”hemmabundna” med ME skulle klara av att få delta i ngn micro-bal iaf.
Som du t ex i studentfesten o själv har jag som dröm att kunna få delta i en nära släktings födelsedagsfest fram över... (om så bara för ngn timme). Tycker allt är extra tufft under sommaren också då så mkt ”händer”.
Visst vore det så betydelsefullt för vår livskvalité även om jag försöker tänka bort det o fokusera på att ist vara glad för att klara ngn liten sak i tillvaron. Vissa dagar är det tungt o vissa dagar går det lite bättre.
Även jag blir lite tröttare av regnigt väder även om jag aldrig får till ngn ok sömn, kanske påverkar lufttryck m m våra kroppar o sömnighet.

Varma kramar fina du o önskar dig en så ok tisdag som möjligt <333


Svar: Ja tänk om vi skulle kunna få låtsas vara friska en kort stund om än bara en timma ute bland andra på någon fest vi är bjudna till... Hoppas du ska kunna gå på den där födelsedagsfesten framöver... Det gör så extra ont just att hela tiden missa sånt... Får tårar i ögonen bara jag tänker på det... Vissa dagar är extra tunga och andra går lättare, håller med dig och sedan kan det åka upp och ner för mig flera gånger samma dag när jag bara tänker på hur mitt liv ser ut med denna jäkla sjukdomen... Det kanske är något med lufttrycket som du skriver, något måste det vara... Önskar detsamma till dig, jag hankar mig fram här idag och kommer gå och lägga mig snart. Många kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-06-12 13:15:33

Det är extra jobbigt så här års tycker jag, när sociala medier svämmar över av sol bad studenter bröllop utflykter avslutningar osv.

Jag sörjer allt jag inte kan göra. Jag känner skuld för att min sjukdom förstör så mycket för min man och mina barn.

Snart sommarlov...

Svar: Ja det är extra jobbigt denna tiden och värre lär det bli. Funderar på att stänga ner det helt faktiskt... Jag sörjer också, kan inte fatta att livet skulle tas ifrån en så här. Är glad att mina barn är vuxna nu fast jag tycker också jag har förstört mycket för dem. Men vi gör så gott vi kan med det vi kan och de har bara en mamma, vi kan inte hjälpa att vi har drabbats av detta! Många kramar <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela