MEalltidvila.blogg.se

Inget nytt...

Publicerad 2018-06-06 22:44:00 i Personligt,

Har hamnat i ett värre insomnia skov där jag "gick framåt" flera timmar och mår därefter såklart med främst värre huvudvärk och de andra symptomerna ökar också. Det är som jag brukar skriva tortyr att inte få sova. Jag kan sova någon minut hit och dit och vakna tusen gånger och så hamnar jag också i sömnparalyser...
 
Därför har jag inte orkat koncentrera mig på att svara på era kommentarer/mail eller mess än men det kommer.
 
På fredag ska mannen träffa någon handläggare som har hand det där med personlig assistent. Så svårt som det är att få så tror jag inte det kommer gå igenom. Det är så mycket att ta reda på när man är sjuk och ingen hjälper en direkt utan man måste undersöka själv vilket jag inte orkar. Vi har inte ens handikapparkering när jag åker i bilen vilket vi borde ha t ex. 
 
Det är sånt man inte tänker på som frisk, man vet inte riktigt hur allt fungerar liksom och ingen berättar det för en heller egentligen. De gör mycket för att försvåra känns det som...
 
Bara detta med att de tog min scooter som jag fått låna för att jag inte kommer utanför dörren varje vecka. De tar den lilla friheten som är min enda möjlighet att komma ut när jag orkar. Fick ju en hel bilaga från kommunen om den där scootern där jag skulle fylla i allt om vår ekonomi för att de skulle skicka en faktura på 150 kr för att de hämtade scootern. Jag undrar bara vad de håller på med det är väl bara att skicka den där fakturan utan att jag ska behöva lämna in all vår ekonomiska situation. Mannen ringde och de skickar en faktura nu utan att jag behöver fylla i något. Konstiga rutiner och merarbete kallar jag det...
 
Det jag tycker är en märklig människosyn är hur politikerna och samhället i stort ser på sjuka människor. Är vi ingenting värda? Vi är vanliga människor som har haft oturen att bli sjuka. Vi betalar faktiskt mer i skatt än löntagarna också och jag undrar för vad? Jag tycker de är sjuka i huvudet och har en vidrig människosyn...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-06-07 13:58:36

Ledsen för dina svåra sömnproblem, så tufft.
Detta med din scooter är helt sjukt, kan inte fatta alla galna regler : (
Våra politiker i dag verkar bara vilja ha karriär o mkt betalt, de har sorgligt nog ingen respekt el förståelse för vad det innebär att leva med kronisk sjukdom.
(Du ska inte känna krav att alltid besvara våra kommentarer på din blogg, alla vet ditt mående o för mig är det också lite terapeutiskt att få skriva ngra rader i din fina blogg o det blir ibland längre än jag tänkt mig ; )

Varma kramar fina vän <333

Svar: Tack för att du alltid skriver och stöttar, det betyder massor! Du skriver så bra och om du skulle vilja göra ett eget inlägg med din historia så får du, bara säg till men känn inget krav... Sa till mannen igårkväll att jag var lite stressad över kommentarerna men han sa -sätt bara ett hjärta... Men nu har jag lagt lite ord i alla fall, tycker det är lite oförskämt att inte svara även om ingen kräver det... Många kramar fina du <333
MEalltidvila

Postat av: Annica

Publicerad 2018-06-07 14:06:40

Du och jag och alla andra sjuka är precis lika mycket värda som alla andra.Men känslan är ofta den motsatta.
❤❤❤.
Jag håller med dig.Delar av samhällets syn på sjuka och funktionsnedsatta är under all kritik.
Det krävs ett visst mått av ödmjukhet för att förstå att vi alla kan drabbas av sjukdom.
Många politiker och myndighetsutövare saknar den ödmjukheten.
Livet är skört och drabbar oss alla på olika sätt.
Det är tufft att inte få sova.
Ensamhetskänslan i att inte kunna sova är jobbig.
Stressen man upplever i att kroppen och hjärnan inte får den lilla återhämtning den så väl behöver tär också.
Jag tänker på dig.
❤❤❤
Kram från
Annica

Svar: Precis och ödmjukhet är en bristvara eller typ bortprioriterat numera. Ja det är hemskt att inte få sova... Hoppas du sover bättre nu! Många kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-06-07 20:33:50

Du kämpar så tappert ❤️. Det känns så fint att du har din man med dig i denna kamp❤️.
Sömnlöshet är totyr.
ME är totyr.
Att inte få den hjälp man så innerligt behöver är totyr.
Förhoppningsvis sprider sig kunskapen om ME även till våra läkare och våran lilla kommun. Men det går för sakta, alldeles för sakta ❤️
Miljoner kramar med hopp om hjälp / Malin Q

Svar: Tack, jag gör så gott jag kan med det jag kan. Ibland vill jag bara glömma allt med ME men det är ju omöjligt. Min man är min levande ängel här på jorden, han är den snällaste människa jag någonsin mött... Ja jag hoppas kunskapen kommer spridas med mera ME utbildningar till de inom sjukvården. Håller med dig om att det går för sakta och det är så jobbigt att tänka på hur tungrott det är... Tack Malin för kramar och hopp <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-06-08 20:34:25

Tack för fina ord o för ditt erbjudande!💗
(Måste samla lite mod o styrka först ; )
Vet att du är väldigt noga o så omsorgsfullt svarar oss som kommenterar men kanske kan du ibland spara på stressen o ditt mående o bara göra detta med ”ett hjärta” som din man föreslog. Då förstår vi ju alla som brukar skriva på din blogg att du den dagen el perioden inte har ork att skriva ngt vilket är mer än OK.
(Jag förstår så väl hur du tänker men är ju också så viktigt att vi med denna sjukdom inte blir ytterligare försämrade av stress).
💗💗💗 Kramar
PS Nu ska du inte svara utan bara läsa ; ) Håller tummarna för bättre sömn också.

Svar: 👍👍❤️💙❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela