MEalltidvila.blogg.se

En dag i taget...

Publicerad 2018-06-01 23:16:47 i Personligt,

Tack snälla för de fina kommentarerna jag fått, har läst alla men inte orkat svara än. Lider speciellt med Ingela som inte kunde vara med när hennes dotter tog examen idag, så orättvist det är... 
 
Det har varit en omtumlande dag på flera sätt, det snurrar i huvudet efter det jag fick reda på efter mannens möte med biståndshandläggaren. Jag kanske ska ha larm och ansöka om personlig assistent, det snurrar...
 
Fick också en konstig faktura från kommunen och när mannen ringde så hade den personen redan gått för dagen, jag gillar inte ha sånt hängande över mig och de ville ha massa uppgifter från mig dvs allt om min ekonomi och jag vet inte varför ens, så olustigt...
 
Har lyckats duscha idag och mannen har bäddat rent, så lyxigt. Har inte klarat duscha på över två veckor så det var skönt men blev sämre ikväll på grund av det med...
 
Jag tycker att denna texten i bilden är så beskrivande hur så många av oss bara tar en dag i taget eller i alla fall så gör jag det...
 
 

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2018-06-01 23:22:33

Fy fan vad orättvist , finns inga ord ❤

Svar: Nej det gör inte det... Kram 💗
MEalltidvila

Postat av: Cia

Publicerad 2018-06-01 23:32:09

Tycker det låter bra det som din man fick veta hos biståndshandläggaren.
Tror absolut att det kommer kännas bra med sådan hjälp.
Kramisar 💙/Cia

Svar: Jag vet inte riktigt vad jag tycker än eller om jag ens kommer få det fast de tyckte jag skulle söka. Detta är ju inget någon vill ha egentligen... Många kramar till dig <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-06-02 10:16:07

💗💗💗

Svar: 💗💗💗
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-06-02 17:46:15

Tack snälla för omtanken.

Förstår att det snurrar med nya tankar. Med tanke på hur lite du orkar vore det nog inte alls en dum idé med assistent.
Det kommer säkert kännas invasivt till en början. Men om du märker att det är till nytta, så kommer det snart bli en vana.

Ni behöver avlastning. Och hjälp.
Jag ber till Gud att ni ska få den hjälp som behövs. Utan en massa krångel.

Kram

Svar: Vi funderar här hur vi ska göra. Tror det är extremt svårt att få så tror inte jag kommer få det ändå. Sen vet jag inget om hur mycket det kan kosta heller, är säkert väldigt dyrt. Tack för din omtanke i alla fall, kramar <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela