MEalltidvila.blogg.se

Tick Tack...

Publicerad 2018-07-01 02:11:01 i Personligt,

Ingenting jag gör är gratis...
Allt kostar på min lilla energi...
Tick tack när kommer nästa krasch...
Har jag fem, tio eller femton minuter...
Måste hela tiden prioritera och välja...
Kan jag duscha idag eller måste jag vänta...
Tick tack minus för minsta lilla...
Du flåsar mig i nacken...
Har tvingats lära mig det nu...
Fast jag inte vill...
Så tick tackar du...
Är som ett gammalt batteri...
Som inte går att ladda...
Det går heller inte att sova...
Tick tack inget ska va lätt...
Somnar och vaknar om vartannat...
Vill inte vakna mer...
Bara slippa all smärta...
Vill inte vara jagad av dig längre...
Bit för bit krympte du mitt liv...
Det är du som tagit över nu...
 Tick tack låt mardrömmen ta slut...
 
 

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2018-07-01 08:06:39

Jag önskar av hela mitt hjärta att du ska få sova och att nån bot mot me ska komma snart. Du är så duktig som kämpar. Stor kram till dig.

Svar: Tack för dina önskningar, jag önskar detsamma och att du mår så bra du bara kan själv. Många kramar tillbaka <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-07-01 11:52:18

Skrämmande tydlig beskrivning av hur ME:n styr våra kroppar o våra liv.
Du sätter ord så otroligt bra på allt som det innebär att leva med svårare ME.
Jag känner din kamp o smärta i mitt hjärta o känner likadant.
Kampen är så tuff men vi måste försöka att tillsammans fortsätta den o önska o hoppas på ljusare o bättre dagar. 💗 (Är inte lätt att vara positiv när man mår uselt, idag har jag en usel o ”låg” dag).
Ta hand om dig fina vän o varma kramar 💙💙💙

Svar: Det är inte min mening att låta så mörk i mina texter men jag kan samtidigt inte heller helt lägga band på mina känslor och tysta mig själv. Förstår om en del tycker det är jobbigt att läsa men jag tvingar ingen heller och förstår om de inte orkar. Du och jag förstår varandra och säkert fler med oss tyvärr för vi har upplevt ungefär samma och lever varje dag med detta. Hur svårt är det inte att varje dag kämpa men när man aldrig får paus hur lätt är det då att vara positiv hela tiden. Det kan ingen begära av oss... Vi har all rätt att vara ledsna, arga, tappa hoppet för att sedan få en ny kraft inom oss som hjälper oss att fortsätta... Sänder massa massa varma styrkekramar till dig fina Katarina <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela