MEalltidvila.blogg.se

Jumping Jacks...

Publicerad 2018-07-24 01:14:00 i Personligt,

Hej i natten och jag hoppas ni som läser får sova just nu. Själv har jag sovit så dålgt sista tiden och speciellt igår och denna natten. Känner mig mer död än levande och att göra mig snabbt i ordning idag var jobbigt bara det. Nu ligger jag i soffan och bara är och så lär det bli denna dagen för mig...
 
Lyssnade på Karin Alvtegens intervju på P4 extra och här är en länk om du vill lyssna, (bara 18 min).
 
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=7003992
 
Hon beskriver så bra hur det är att leva med ME och jag känner igen mig i så mycket, det kunde vara mina ord...
 
Har under de senaste dagarna tänkt mycket på och förstått hur min kropp har förfallit mer och mer. Jag skulle prova att göra en jumping jack och jag kan inte göra det. Berättade senare på kvällen till mannen och han sa först bara men du ska ju inte göra sånt, du får inte det och det är väl klart att du inte kan det... För mig var det inte klart och jag ville bara pröva och kanske göra några eller 10 om dagen för att motverka förfallet om det nu går. Att inse att jag inte klarar en så basic sak och att inte kunna göra något för att hålla igång kroppen alltså det gör mig galen, rädd, förtvivlad och ledsen...
 
Jag är fast i en kropp som förfaller mer och mer och jag kan inte göra något åt saken... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela