MEalltidvila.blogg.se

Vill planera...

Publicerad 2018-01-03 04:03:00 i Personligt,

Nu är jag här igen, klarvaken mitt i natten. Har ju en snurrande dygnsrytm men hade fått lite paus och sen kom nyår och förstörde det. Jag vågade inte varken skriva det här eller säga något till mannen för att inte jinxa den rutinen jag var i men nu är det förstört igen. Mannen visste ju självklart om det men jag vågade inte prata om det bara. Jag är så trött på detta snurrande så har inga ord för hur mycket det står mig upp i halsen...
 
Nyår ja inte förstörde det min sömn på grund av någon fest, nej vi var ensamma som vanligt. Vi fick besök under eftermiddagen som skulle stanna i fem minuter men det blev över en timma. De pratade lågt men det var ändå jobbigt i huvudet. Har inte träffat dem på över ett år. Det är ju roligt att träffa andra människor men det tar på krafterna också och ger mig adrenalin som också påverkar sömnen negativt...
 
Vid nyår tänker jag alltid på vad jag skulle vilja göra under det nya året. Jag kan ju inte planera någonting men ändå så vill jag. På ett sätt försöker jag väl rädda mig själv, ensam. Jag sitter ju fast...
 
Men jag har ingen att planera med för mannen är bara tyst fast han försöker när han märker att jag blir irriterad. Men hur lätt är det att planera något med mig, det går ju inte ens. Nu tänker jag inte på allt jag skulle vilja göra (för det gör mig mer ledsen) utan jag blir glad bara jag kan komma utanför huset...
 
 Mannen sa att han inte fattar hur jag orkar och ja det är inte första gången han säger det. Mitt svar är som alltid att vad har jag för val, inget eller jo det är att ta livet av mig eller kämpa, de två valen har jag. Jag vill leva...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-01-03 17:51:56

Så jobbigt med din ojämna dygnsrytm
: (
Förstår dig med detta att man så gärna vill planera saker och som ju inte fungerar med denna sjukdom o mående.
Ledsen att din nyårsafton var tuff. Jag var också ensam med min man o klarade med tabletters hjälp att sitta en liten stund vid matbordet o sedan var det sängläge igen.
Vi får försöka leva på hoppet om att både kunna ha planer (som vi också kan genomföra) o också klara firande av nyår o likn fram över, det är vi ju mer än värda!
Vill o hoppas att saker ska förändras för oss ME-sjuka.
Många kramar fina vän <333

Svar: Ja jag blir tokig av det... Ditt nyår lät inte heller så lätt :-( När vi åt middag så satt jag med vid bordet vilket jag nästan aldrig gör... Tänkte att om jag ändå haft en ME vän som kom på besök, där alla förstår varandra utan att behöva förklara något... Små steg framåt bara det går framåt... Det är vi sååå värda! Många kramar tillbaka <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela