MEalltidvila.blogg.se

Terapibloggar...

Publicerad 2018-01-13 07:31:00 i Personligt,

Jag har funderat lite på min blogg, den betyder så mycket för mig. Tyvärr så har jag inte huvud för att skriva om ME på ett bättre informativt sätt men det är det andra som gör. Ibland vet jag inte varför jag svamlar här heller och jag funderar på varför jag lägger ut det. Sjukdomar är ju hysch hysch för många, det är inget man pratar om liksom. Jag tycker det är viktigt att prata om och inget att skämmas över. Ändå skäms jag också ibland och undrar vad jag håller på med, men försöker slå undan den tanken...
 
Bloggen håller mig sysselsatt och jag skriver av mig ångesten och får mycket stöd tillbaka. Trodde aldrig att jag skulle börja blogga ens men det blev bara något jag helt plötsligt ville göra, jag ville försöka skriva och sprida information om ME...
 
På ett sätt är det som om jag skriver till mig själv och försöker lära mig själv...
 
Jag har ju på ett sätt fått hantera denna sjukdomen helt själv utan stöd mer än från mannen som stått som ett förtvivlat frågetecken bredvid innan vi kunde mer. Sjukdomen har golvat oss båda två då det är så mycket som förändrats, så mycket att lära och ta in. Den psykiska pressen att man vill bli frisk och inte vara sjuk, sorgen över att livet blev så här...
 
Tänk dig själv att du måste åka scooter om du ska gå ut fast du har inget fel på benen. Eller tänk att du är husbunden och inte orkar ta dig ut ens med scootern som står där och väntar. Att du måste ta all din energi för att klara duscha på duschpallen och du kan inte göra det så ofta du vill ens...
 
Jag hittar inte bra ord eller bra förklaringar men gör så gott jag kan och mest är det ändå för min egna skull jag skriver för det gör mig gott och är ändå så tacksam att jag klarar det på mitt sätt...
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2018-01-13 07:58:52

Jag tycker du skriver väldigt bra, ibland väldigt naket och ärligt men det är ju så här ditt/vårt liv ser ut. Mår du bra av att skriva så fortsätt, jag är övertygad att du hjälper någon där ute i samma position. Sen är det klart att det är inte kul för oss närstående att läsa alltid men det är ju bara sanningen!

Du är den starkaste människa jag någonsin träffat, att må så dåligt hela dagarna och nätterna men ändå så håller du humöret uppe och du är min trygghet i livet!

Vi måste fortsätta sprida att ME finns du och jag, vi gör det på vårt sätt! Jag sprider på Facebook till mina vänner, jag får inte så mycket gilla men jag vet att folk läser ändå ibland eftersom jag får frågor när jag träffar dom osv... sen om folk avföljer mig för att jag bara delar jobbiga saker då får dom göra det, för mig är du viktigast!

Jag älskar dej ❤️

Svar: Tack du är bäst mannen <3 Jag är glad för att du stöttar mig och vill hjälpa till att sprida om ME så att vi kanske kan få en förändring. Det är väldigt tungrott bara men om vi inte gör något så hjälper vi ju inte till själva. Hur frustrerande det än är ibland att se verkligheten med alla som blundar och inte bryr sig förrän de själva blir drabbade. Hur utsatt man är som sjuk i dagens Sverige och speciellt med ME som är en så svår sjukdom. Önskar så att vi skulle slippa sjukdomen och bli fria så vi kan leva vårt liv! Jag är tacksam för att du inte lämnat mig och jag är så tacksam för allt du gör varje dag för mig... Älskar dig <3
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2018-01-13 09:49:11

Glad att du skriver💗kram

Svar: Tack vad snällt att du skriver det! Jag är glad att du läser... kram <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-01-13 10:48:09

Har ju sagt det många ggr förr men säger det igen; din blogg betyder så mycket för många av oss läsare!
Just detta att du vågar skriva så ärligt om ditt mående är så starkt gjort o också så viktigt att du berättar verkligheten med denna sjukdom. Det gör ju också att du sprider sann kunskap om sjukdomen.
Det viktigaste är ju så klart också att bloggen hjälper dig att just också få skriva av dig jobbiga känslor.

Din man skriver så fint o klokt, hälsa honom det.

Många varma kramar <333

Svar: Tack du är också lika snäll och stöttande som vanligt! Ja bloggen hjälper mig mycket, det ger mig en mening i denna hemska tillvaro. Hur pinsamt det än är att lämna ut sig, jag har ändå förlorat det mesta redan och är rädd att förlora ännu mer... Ska hälsa honom det, han är väldigt klok! Har glömt att tacka dig för ditt mail du skickade om värmedynorna. Är väl värt att köpa och testa på benen, har inte tagit tag i det än bara, fast det kryper varje dag i dem och mer när jag är övertrött... Många varma kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-01-13 11:10:41

Du beskriver ju hur ett liv (ditt liv) kan se ut med me, finns det något bättre sätt att berätta på? Jag tycker att du ska fortsätta precis som du gör, när du orkar. Kram ❤

Svar: Vad snäll du är, som alltid! Kram <3
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2018-01-14 10:45:54

Du skriver om hur det är att ha ME på bästa, ärliga sätt. Det är ju så ert liv ser ut.
Bättre kunskap om sjukdomen kan väl inte spridas? Fortsätt skriva precis som du gör, när du orkar. ❤❤❤
Kram, Cia

Svar: Tack snälla du för ditt stöd, det betyder så mycket! Kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela