MEalltidvila.blogg.se

Kaos...

Publicerad 2018-01-16 06:35:00 i Personligt,

Jag bad ju om att vi skulle få lugn och ro, helst paus av allt som heter sjukdomar men det blev ett akutbesök på vc istället...
 
EKG, blodprov, undersökning, samtal med läkaren. Lungemboli uteslöts men något är fel på hjärtat enligt mina blodprover. Inget så akut som inläggning men om det händer igen så är det 1177 och förmodligen ambulans.
 
Jag har fått remiss för att göra arbetsprov, som görs i Eksjö. Tänker bara bilresa och allt, jag vet inte om jag kommer orka och mannen sa nej det orkar hon inte direkt men jag måste väl försöka.
 
Min puls är för hög och den är svår att förstå sig på. Kan säga att min Fitbit var inte överens utan den var en glädjefitbit och helt felaktig...
 
Sovit rätt ok men i omgångar igårkväll och inatt. Men vaknar med huvudvärk som sitter i sedan igårkväll. Varit vaken sedan 4 och vill vara tyst så mannen får sova så ligger här och skriver...
 
Min man måste hålla mig under armen som en liten gammal tant...
 
Jag är rädd, lite orolig, har gråtit lite nu på morgonen för jag är så trött på allt och rädd för nya sjukdomar samtidigt så är jag lugn eller försöker intala mig det i alla fall...
 
Blev väl omhändertagen på min nya vc i alla fall och tagen på allvar. EKG har inte gjorts sedan 2003 när jag kollapsade, fick kramp och var medvetslös och åkte in akut till Ryhov. Minns det inte ens. Doktorn såg det i sina papper...
 
Minns även nu att under min förlossning 96 (min ME bröt ju ut under graviditeten), fick de akut komma och ta ett EKG, hade 120 i vilopuls. Har gjort arbetsprov efter det men då hittades inga fel. Fast nu har jag nya symptomer och är mycket sjukare...
 
Jag skiter i att göra mammografin, den går inte att boka om för de har en buss som kommer om två år och dåligt med tider samt att jag fick min tid så sent. Det känns ändå olustigt att hoppa över då jag haft knölar...
 
Men jag orkar bara inte...
 

Kommentarer

Postat av: Lisali

Publicerad 2018-01-16 10:26:55

Å låter inte roligt med ditt❤️
Skickar Styrkekram🤗 /Lisali

Svar: Nej det är oroligt... Tack det behöver jag! Kram
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2018-01-16 13:21:45

Åh, det där låter inte bra. Styrkekramar ❤
/Cia

Svar: Nej det är inget bra... Kram <3
me alltid vila

Postat av: Annica

Publicerad 2018-01-16 16:45:04

❤❤❤
Kram från
Annica

Svar: Tack o kram tillbaka <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-01-16 17:05:14

Åh, så tufft för dig.
Massor av styrkekramar 💗💗💗

Svar: Tack de behövs <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Pia

Publicerad 2018-01-16 19:17:50

Förstår med all rätt att du är orolig 😓 kramar

Svar: Ja det är inget roligt precis... Kram
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela