MEalltidvila.blogg.se

Jag vänder mig till dig...

Publicerad 2018-01-08 04:15:00 i Personligt,

Jag vänder mig till dig... Du som mår rätt bra och kan jobba samt ha ett liv utanför jobbet...
 
Självklart har du också problem av olika slag... Problem som hör till livet... Ingen går problemfri och livet går upp och ner...
 
Men jag vänder mig till dig, du som är frisk... Vad lycklig du ska vara för att du är frisk och kan göra i stort sett vad du vill...
 
Kanske tar du det för givet, för det har alltid varit så för dig, mer eller mindre... Men om du läser här och mår rätt bra så klaga inte över småsaker... Njut av livet och var glad över att du mår bra och kan göra i stort sett det du vill...
 
Känner du någon som är du vet är sjuk, ta kontakt och stötta den lite utan att kräva att den sjuka ska göra något tillbaka, skicka ett sms, våga störa, våga fråga, var inte så självisk för du har allt när du är frisk...
 
Som sjuk blir man fort bortglömd, bortplockad och inte ens inbjuden till något längre vilket gör väldigt ont. Fortsätt bjud in den sjuka även om den kanske inte kan komma, den sjuka har ju inte dött än liksom...
 
Om du bara visste hur det är att vara kroniskt sjuk i en sjukdom som min, som inte är helt erkänd, där du blir felbehandlad, jagad och misstrodd tills du är helt totalt utslagen och sämre, där ingen vård finns, knappt ingen kunskap...
 
Förstår du då hur lycklig du kan vara...
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-01-08 08:26:36

Kloka och tänkvärda ord. Kram finaste du ❤

Svar: Kramar fina vän <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-01-08 09:31:00

Åh, så bra skrivet! Otroligt viktigt med det du förmedlar.
Många kramar fina vän <333

Svar: Tack snälla fina vän, kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-01-08 10:36:34

Vilken bra text!
Tänker på orden;
”En sann vän visar sig i tider av nöd”
♥️❤️♥️
Kram Lisali

Svar: Tack, de orden känner jag inte igen. Kanske är det så för en del... Kramar fina MEdkämpe <333
me alltid vila

Postat av: Anneli

Publicerad 2018-01-08 19:32:35

Så sant det du skriver. Ibland tänker man inte till förrän man själv hamnar i en svår situation. Jag ska bättra mig och höra av mig mer. Kram 😘

Svar: Så är det nog ofta... Jag vill inte tvinga mig på någon och jag har aldrig varit en person som tar mycket kontakt själv och speciellt inte sedan jag inte orkade längre. Jag vill inte ge någon dåligt samvete eller vara någons dåliga samvete, hur hemskt är inte det... Om du vill får du gärna höra av dig ibland. Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2018-01-08 21:16:49

💝💝💝

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela