MEalltidvila.blogg.se

Dödsångest...

Publicerad 2018-01-17 05:34:43 i Personligt,

Testar att skriva på mobilen. Har varit vaken sen 4. Gårdagen var tuff och fylld med tankar och ångest.

På ett sätt bara väntar jag på ambulans och mer kaos. Mannen försöker trösta och ta bort mina tankar. Pratade om testamente också lite fort, sånt man aldrig pratar om, inte vill prata om.

Försökte intala mig själv att jag är löjlig istället. Samtidigt som jag tänker på hur dålig jag är, hur lite ork jag har och att proverna inte var ok.

Ibland när jag andats har det känts något i bröstet men gått över rätt fort. Fick en tid igår för arbetsprov men dels var det i Jönköping och jag orkade inte varken åka dit eller göra det igår, så de skickar en kallelse framöver istället.

Ligger och väntar på att mannen ska vakna, vill inte gå upp för då väcker jag han.

Han sa igår att nu är vi på botten och allt kan bara bli bättre...

Om jag inte dör då... Jag har dödsångest... 



Kommentarer

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-01-17 08:45:14

Men åh. Åh. Så tufft.

Tänker på dig.

Men ärligt. Arbetsprov?! Typ sitta och cykla? Eller?

Hur ska det ens gå till??! Förstår SJÄLVKLART oron och allvaret när hjärtat är inblandat. Men som sagt. Åh.

Kan inte göra något mer än att skicka varma kramar och innerlig sympati. 💜💜💜

Hoppas att du får ro i sinnet. 🙏

Svar: Usch ja det är tufft och mycket tankar. Ja jag ska cykla, då ser de hur hjärtat beter sig. Jag kommer säkert få hög puls fort så det blir nog inte så jobbigt men ändå samt påfrestning med resan också. Kommer nog inte få ro förrän detta är utrett ordentligt... Tack för din kommentar och stöd, varma kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-01-17 16:41:35

Jag önskar att jag kunde göra ngt för dig.
Förstår din oro o ångest.
Jag hoppas att dina problem är kopplade till ME:n o inte beror på ngt ytterligare.
För ngra år sedan fick jag stora problem med hjärtrytmrubbningar tillsammans med extrema svettningar m m. Fick då gå igenom hjärtutredn o tvingades cykla (blev väldigt kort). Har fortf problem i perioder med bröstsmärtor o svår hjärtklappning/ojämn hjärtrytm, detta i kombination med extremt snabb o även extremt långsam puls.
Fick till slut förklarat att mina problem kommer fr nervsystemet o är kopplat till ME:n.
Hoppas o tror du förstår att jag inte nämner mina problem för att jämföra mig med dina symptom el dig utan vill bara ge dig ngra tankar för att i bästa fall minska din oro o ångest.
Ta hand om dig<3

Många varma kramar <333

Svar: Tack du gör mycket bara du skriver och du är ju också sjuk. Och tack för att du berättar, det hjälper mig. Skönt att du är ordentligt utredd. Ska ta med mig detta i åtanke och det minskade min ångest och oro faktiskt. Vet ju att vi med ME kan få hjärtproblem men är inte så insatt i det... Många kramar fina MEdkämpe <333
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2018-01-17 20:38:02

Jag har också stora problem med tryck över bröstet ojämn andning andfådd i även i vila ojämn andning och hög puls. Har som Katarina fått svar att det beror på att autoimmuna nervsystemet är skadat och inte fungerar. Hoppas du ska få en förklaing och känna dig lite lungnare💗kram

Svar: Tack för att du också berättar, det lugnar lite men ändå är det skrämmande... Jag undrar vad det kan ge för konsekvenser och om vi måste äta medicin (betablockerare) för detta... Mycket tankar men det löser sig väl med tiden om jag bara får komma till en hjärtläkare. Många kramar till dig <333
me alltid vila

Postat av: Malin

Publicerad 2018-01-18 14:42:47

❤️ som vi alla längtar efter bot.
Alla dessa ensamma själar som väntar och hoppas.
Men vi kämpar för våra nära och kära, vi kämpar för vår egen skull.
En dag i taget, ibland minut för minut.
Men det finns ljus i våra liv, bättre dagar eller bättre minuter❤️
Jag önskar dig ljus och bättre minuter och bättre dagar ❤️ Jag önskar dig lindring och bot.

Kram Malin

Svar: Tack Malin <3 Vad fint du skriver... Jag önskar också dig och alla andra som läser här lindring och helst bot. Kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela